Voorste en achterste motorsteun vervangen 850 TDI

Gestart door bluescoobie, 08-05-2014 22:17:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluescoobie

Ik heb het idee dat na 410.000km beide steunen gaar zijn. De versnellingsbak rust op het rubber stootblokje dat op het subframe zit, dus de boel lijkt wat gezakt.

Wie heeft wel eens deze 2 motorsteunen vervangen? Kunnen die eruit zonder het subframe te laten zakken? Krik onder het carter (met n plankje offcourse) en blok beetje omhoog brengen?

Opel Kadett 1.3 LS==>Opel Kadett 2.0 GSI 8V==>Subaru Impreza 2.0 GTT==>Volvo 850 2.5 tdi Estate==>Volvo V70 2.4 D5

Ewout Schalkwijk

Ja, bij mij zijn ze vervangen. Was een beste klus en heb het met veel interesse vanaf de zijlijn gevolgd. (was tijdens najaarsmeet 2012 in Noorwegen)
Het subframe is niet los geweest. De voorste was redelijk eenvoudig, maar de achterste (vanwege stuurhuis en turbo) wat lastiger.
Het verschil was goed merkbaar. Ik heb binnen een jaar alle vijf de steunen vervangen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik heb ze bij mijn vorige wagen (Roetmobiel) ook vervangen. Het verschil was heel goed merkbaar. Veel minder trillingen waarneembaar.

Net zoals Ewout heb ik met de achterste ook wat moeten tobben, maar het is wel gelukt.


bluescoobie

Thanks! Dat is een erg handig filmpje. Ik zie overigens aankomen dat ik mijn stuurhuis moet gaan vervangen, dus die achterste kan dan gelijk ook gemakkelijk eruit.
Opel Kadett 1.3 LS==>Opel Kadett 2.0 GSI 8V==>Subaru Impreza 2.0 GTT==>Volvo 850 2.5 tdi Estate==>Volvo V70 2.4 D5