Vraagje over nivomats

Gestart door Racingbrick, 25-08-2006 19:30:04

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

Ik heb een set originele nivomats liggen, deze wil ik ivm doorhangen met LPG tank er onder gaan zetten.
Nu de vraag, ik heb de originele veren er onder zitten, en wil eigenlijk alleen de schokbrekers vervangen...
Maar ik heb ook een set dunnere veren veren liggen, welke eigenlijk bij de nivomats horen zegt men...
Kan ik de nivomats monteren MET orig veren,of moet ik die dunnere gaan monteren...
Wie kan de oplossing geven?

mehn

Citaat van: Racingbrick op 25-08-2006 19:30:04
Ik heb een set originele nivomats liggen, deze wil ik ivm doorhangen met LPG tank er onder gaan zetten.
Nu de vraag, ik heb de originele veren er onder zitten, en wil eigenlijk alleen de schokbrekers vervangen...
Maar ik heb ook een set dunnere veren veren liggen, welke eigenlijk bij de nivomats horen zegt men...
Kan ik de nivomats monteren MET orig veren,of moet ik die dunnere gaan monteren...

Eigenlijk moeten de dunnere veren eronder omdat de nivomat dempers een gedeelte van de functie van de veer overnemen. Met een gastank zou je kunnen overwegen de gewone veren te laten zitten...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Je kan idd gewoon de veren laten zitten en kijken wat er gebeurt, het wisselen
van de veren is niet zo heel veel werk, je hebt er zat nu geloof ik  ;D

have fun :-)

Racingbrick

Hoe bedoel je? ik heb slechts 3 sets veren liggen ;D, ik kan wel een winkel beginnen..
Na 11 jaar heb ik de Volvo 740 standaard veren eindelijk maar eens weggegooid..
Ze begonnen echt erg in de weg te liggen..
( ja vrouwen he? )

Racingbrick

Citaat van: mehn op 25-08-2006 19:33:33
Citaat van: Racingbrick op 25-08-2006 19:30:04

Eigenlijk moeten de dunnere veren eronder omdat de nivomat dempers een gedeelte van de functie van de veer overnemen. Met een gastank zou je kunnen overwegen de gewone veren te laten zitten...

gaat ik proberen....