verwijderen spuitnevel

Gestart door RonaldCBR, 01-03-2014 08:53:35

Vorige topic - Volgende topic

RonaldCBR

De liggende delen van mijn auto zijn opnieuw gespoten. Bij het opbrengen van de blanke toplaag heeft de spuiter blijkbaar de rest van de auto niet afgeplakt, want hier zitten allemaal doffe vlekken op (Deuren en achter schermen). Hoe haal ik die het beste vanaf? Polijsten en dan in de was of eerst reinigen met thinner/wasbenzine, dan evt polijsten en in de was... Of wellicht toch maar professioneel laten behandelen?Graag jullie  advies.

rpakuypers

Citaat van: RonaldCBR op 01-03-2014 08:53:35
De liggende delen van mijn auto zijn opnieuw gespoten. Bij het opbrengen van de blanke toplaag heeft de spuiter blijkbaar de rest van de auto niet afgeplakt, want hier zitten allemaal doffe vlekken op (Deuren en achter schermen). Hoe haal ik die het beste vanaf? Polijsten en dan in de was of eerst reinigen met thinner/wasbenzine, dan evt polijsten en in de was... Of wellicht toch maar professioneel laten behandelen?Graag jullie  advies.

Met thinner lukt wel, maar niet te vaak doen. Polijsten gaat zeker maar duurt wat langer. Kleien ?

Groet,
Roger

Sbv

terug naar de spuiter een optie ? hij heeft tenslotte het werk gedaan

-D©©©L-

Zeker geen thinner in dit geval ! daardoor smeer je de nog verse nevel uit tot een nog dunnere laag die zich lastig laat verwijderen.
Mijn ervaringen zijn het beste met klei en daarna polish+wax.

RonaldCBR

Dank voor de reacties. Het broddelwerk is inmiddels een jaar geleden. Punt is dat het harder gaat opvallen. De Lak is stroef op de besmeurde plekken en pakt daardoor veel vuil aan. Met name in de volle zon valt dat op. Bij bewolkt weer valt het niet (erg) op. In dat geval kan ik er wel met thinner op? Kleien heb ik nog nooit gedaan.
Terug naar de spuiter heeft geen zin. Iemand die zo werkt laat ik niet nogmaals aan mijn auto werken. Geen vertrouwen in.

Broabander

Zoek eens op orange peel pads/denim pads, voor gebruik bij polijsten. Zal best al wat kunnen schelen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Pakkie

Kleien stelt technisch gezien niks voor, maar ik geloof niet dat je het er daarmee af gaat krijgen. Ik zou eens te rade gaan bij een detailer. Mogelijk dat je met een roterende polijstmachine met een woolpad en een fors polijstmiddel al een heel eind komt. Mocht dat niet lukken dan kun je de stap maken naar orangepeel-pads en als ook dat geen soelaas biedt zou je nog aan het wetsanden kunnen gaan gevolgd door gewoon polijsten.

Geen idee waar je woont, maar stuur me gerust een pb. Wil er best wel samen met je naar kijken wat we voor mekaar krijgen met mijn machines, polijstmiddelen e.d.

The Volvoboy

Spuitwaas verdwijnt met een rotary als sneeuw voor de zon. ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ZC3rr0r

Citaat van: The Volvoboy op 01-03-2014 20:37:49
Spuitwaas verdwijnt met een rotary als sneeuw voor de zon. ;)

Met een DAP ook hoor, kwestie van de juiste cuttingfactor :P