Even voorstellen

Gestart door janwillem7, 05-03-2014 20:58:26

Vorige topic - Volgende topic

janwillem7

Hallo allemaal,
Zal ik mezelf dan ook maar even netjes voorstellen. Ik ben toch weer gevallen voor een 850 alter 1 (1992). 'Weer' gevallen omdat ik een jaar ofzo geleden mijn eerste 850 (ook een alter 1) aan de sloop heb moeten overdoen. Misschien maar beter ook gezien het astronomische olieverbruik, de zeer onregelmatige loop (en dat is een understatement), de klepperende remmen? bij de achterwielen, en zo waren er nog wel wat dingen. Jammer, maar helaas.
Toch blijft het een machtige wagen die me erg fascineert. Dus toch blijven zoeken op autoscout, autotrader, mobile.de tot aan Zweedse sites aan toe naar een mooi exemplaar. En voor liefhebbers zijn er nog wel een paar te vinden. Enige minpunt; allemaal handgeschakeld. En ik wilde perse een sedan met een automaat. Die zijn een stuk minder populair geweest, want die zijn niet zoveel meer te vinden. Uiteindelijk toch ergens één gevonden die in behoorlijk goede is verkeert. Ondanks de stevige prijs (voor een wagen met 300.000 op de teller) overstag gegaan en besloten de 850 nog een kans te geven :)
Ik ben er erg blij mee en inmiddels heb ik wel een aardig beeld van de wagen.

Vorige week tijdens een ritje sloeg ook deze wagen weer af (in een lange scherpe afrit naar rechts). Heel erg balen natuurlijk, want die vorige deed dat ook. Dat was ook een beetje de reden dat ik dacht om toch maar geen 850 meer te nemen. Had gehoopt dat deze verschoond zou zijn van die kwaal. Maar helaas. Na een minuut of twee wachten en twee startpogingen later sloeg de wagen weer aan en kon ik verder.
Aangezien de onderhoudshistorie vermeldt dat de benzinepomp, vacuümslangen, nokkenassensor, krukassensor en startmotor al vervangen zijn; besloten om ook direct de 103 maar de vervangen. Er zat nog een oude groene 103 in. Deze is nu vervangen door de rode. En het kan in mn hoofd zitten, maar ik had het idee dat de wagen ook beter aansloeg nadat ik het relais vervangen had. Hopelijk is dit nu opgelost.

Mijn grootste zorg is eigenlijk de automaat. Die is al eens gereviseerd, maar loopt naar mijn idee niet soepel genoeg. Af en toe komt een versnelling met een beetje een bonk in. En heel af en toe lijkt het wel of de bak 'twijfelt' tussen 2 versnellingen, en dan een beetje 'schraapt'. Ik kan het niet goed uitleggen. Ik ben in ieder geval van plan om de bak te laten powerflushen, misschien dat dat helpt. Of de solenoids van de bak te laten vervangen.
Als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, of een ander idee hebben, dan hoor ik dat graag natuurlijk.

Mijn minste zorg is het druppeltje ruitensproeiervloeistof dat de wagen lekt. Ik heb het idee dat dit een uitgedroogd slangetje of rubbertje is ergens. Hier ga ik nog naar op zoek.

Tot zover even mijn voorstelrondje. Ik ben erg blij dat dit forum van liefhebbers bestaat, en hoop veel ervaringen met jullie te kunnen delen.

Groeten JW.

blauweroffel

Welkom JW!

Hoe ziet een sedan er ook al weer uit  :eusa_think:.......

BR

Thijs850

Ja, welkom JW met je alter 1 sedan.. Groen,grijs,blauw?
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

twotone

Welkom JW, ik persoonlijk vind de Alter 1 toch wel de mooiste van allemaal ;D Heb zelf een zilveren estate, alter 1. Enne, foto's?  :eusa_whistle:
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

janwillem7

Wat foto's. Genomen op deze mooie winterdag! :)

http://i58.tinypic.com/2nhq9me.jpg

janwillem7

Ehmm...   ??? Ik zie hier ook posts waar direct de foto's in verschijnen, en niet alleen de links naar een plek waar die foto's online staan. Heeft iemand enig idee hoe ik hier wat foto's van Volvo kan neerzetten  ???

BBS

Citaat van: janwillem7 op 08-03-2014 21:00:03
Wat foto's. Genomen op deze mooie winterdag! :)

Dit is beter, je was vergeten de [ IMG ][ /img ]  -zonder spaties- voor en achter de link te zetten ;)

Edit: mooie alter1 heb je gescoord, is wel een kleurtje die je niet zoveel ziet. :D
Volvoloos....

janwillem7

Thanks  :eusa_clap: Maar eh..   wat moet ik nu voor en achter de link zetten???

Ben er ook best blij mee. Nog wel wat nakijk werk aan. Maar goed. Wagen is 22 jaar oud. Dan kun je wel iets verwachten denk ik. Vandaag iig lekker mee kunnen toeren.

Het werkt! Dank  :eusa_dance:

janwillem7

hertogjan6

zelfde als onze oude roffel!  8) strakke bak veel plezier ermee!  :D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

janwillem7

Thanks man. Is zeker een mooie wagen. Alleen die automaat nog een keer laten nakijken.
Tis er eentje om te bewaren. Zal er goed staan bij mn oldtimer caravan. Ga dr zuinig op zijn.

rogerV701998