Lederen voorstoelen ingebouwd maar nog een paar ???

Gestart door carlocalucci, 04-03-2014 16:14:39

Vorige topic - Volgende topic

carlocalucci

Zojuist uit een 854 de leren voorstoelen overgezet in mijn 855. Dit was helaas niet voorbedraad zoals gelezen bij 99% vd 850's. Ik heb het blokje voor de verstelbaarheid met 4 draden laten zitten in de stoel en de 4 draden die eraan zaten doorgeknipt  en zo de stoel overgezet.

Nu heb ik voor het elektrische gedeelte van de verstelbaarheid de plus van mijn subwooferkabel gepakt en afgezekerd.
Hoeveel Ampere zekering moet hiertussen?
En nu blijven er nog 3 kabels over: de min, en 2 dunnere kabeltjes. Nu heb ik gelezen dat 1 voor de obd uitlezen is en de andere voor het geheugen van de stoel.
Welk kabeltje van de 2 is voor het geheugen? En deze moet gewoon bij de plus op?

De stoelverwarming aan bestuurderzijde perfect, De (3) J relais zaten er al in naast de zekeringkast onder de kap. Alleen nu werkt de stoelverwarming aan de bijrijderskant niet. Het oranje streepje(lampje) gaat ook niet aan. Alle stekkers nagelopen en alles is goed aangesloten. Iemand idee wat dit kan zijn?

Gr , Carlo 8)

UserID6342

Op de onderste 2 polen van de stekker zitten de + en - van de electrisch verstelbare stoel.

Als je stoelverwarming rechts niet werkt, heb je er wel zo'n metalen zekering in de zekeringkast bijgezet ?

carlocalucci

Ja de plus en de min heb ik wel gevonden, maar dan blijven er dus 2 dunnere draadjes over. Had gelezen dat dit voor de obd computer en geheugen functie is. Maar welke is welke? En kan ik de draad  voor de geheugenfunctie gewoon bij de plus doen?

Nee geen metalen zekering bijgezet!! Ga ik nu meteen ff doen ;D

carlocalucci

Metalen zekering erbij geplaats, helaas geen effect!  :eusa_wall:
Er zat wel 1 metalen zekering in, weetniet of die dan voor de stoelverwarming links is? Maar als ik die eruit trek
blijft links het gewoon doen. Ook zit er op plek 26 een 25ampere verzekering.

carlocalucci

UserID6342

Meet eens op de bekabeling van de schakelaar of je daar wel stroom op krijgt (als de auto op contact staat, als dat zo is dan achter de schakelaar meten of je daar stroom krijgt, is dat ook zo dan de bekabeling van schakelaar af naar stoel doormeten.

carlocalucci

Heb alles doorgemeten. De schakelaar is stuk. De stoelverarming al wel aan de praat gehad ;D Nu opzoek naar een nieuwe schakelaar!

UserID6342