brandstofpomp weer vastzetten

Gestart door blauweroffel, 06-03-2014 20:36:58

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Vorig jaar ben ikm et de benzine pomp en de vlotter van de rode N bezig geweest. Ik heb ze losgehad en getest en ze bleken gewoon te werken.
En weer teruggeplaatst..............
Vandaag in Belgiƫ benzine getankt, want het is daar wat betaalbaarder dan hier. Dus volgegooid. Doe ik nooit, want ik rij op gas en elke liter benzine moet ie ook meesjouwen, dus nooit meer dan een liter of 15.

Terwijl ik wegrij begint het enorm naar benzine te stinken, niet normaal meer..... een eindje verderop bij een stoplicht krijg ik een seintje van een ander dat er iets onder de auto lekt.

Benzine dus.............

Wat noe??

Ik besluit door te rijden op benzine rg NL, want als ik hulp nodig heb van de ANWB, dan moet ik wel in NL zitten.
Echter, alleengs wordt de geur wat minder en op een P in NL lekt de auto geen benzine meer.
Tochtje naar Maastricht afgeblazen en naar huis.
Onderweg tijd zat om na te denken waaarom en hoe en .......

Lang wordt kort: de dompelaar aan de linker kant zat niet goed vast: je kon m een mm naar beneden drukken en de benzine stroomde over het witte gedeelte. De zwarte ring zat niet goed.

Losgekregen, schoongemaakt en opnieuw aangedraaid. Het zit wel beter, maar er verschijnt toch een heel dun laagje benzine (tank zit nog bijna helemaal vol.

Vraag: moet er een soort van ring/pakking tussen de zwarte ring en de dompelaar?

BR

elianmars

Als ik in Vadis kijk, zie ik geen ring of pakking er tussen zitten.

)()()sT

Na vervangen van de pomp had ik het ook; op vakantie met volle tank stonk het naar benzine. Ik heb de ring nog wat vaster gedraaid/getikt en toen was het weg.

blauweroffel

Ok, thx, ik vroeg het omdat ik wat stukjes leer oid weghaalde toen ik de ring er af had.
en ik heb m nu zo goed als mogelijk vast gezet, maar je ziet heel langzaam toch een waas van benzine tevoorschijn komen, bovenop het witte gedeelte van de dompelaar.

Morgen maar eens opzoek naar een speciale tang om de ring nog vaster te zetten

BR

blauweroffel

Kleine update:

bij Elferink een speciaal stuk gereedscahp gehaald: een omgekeerde U met twee licht omhoog gebogen handvatten aan de boog gelast..
Past precies in de binnenkant van de zwarte ring. En kon toen de ring nog 4 hele slagen vaster draaien  :-X
Meteen de andere kant ook chekken: kon nog twee hele slagen vaster draaien.

Problem solved. Geen benzine meer en dus ook geen kwalijke benzinedampen in de auto

NU airbaglampje resetten, want ik heb gereden met de achterbank leuning los (en twee stekkers losgehad)

BR