Nieuwe versterker/receiver

Gestart door FGG, 12-03-2014 20:09:29

Vorige topic - Volgende topic

855-Champagne

Ik ben zeer te spreken over Cambrige Audio, heb zelf een Azur multispeler, Kijk ook eens naar de Azur 751R AV receiver.
Cambrige heeft meer de nadruk  gelegd op muziek dan op surround.
http://hometheaterreview.com/cambridge-audio-azur-751r-av-receiver/

Suc 6 met de zoektocht

V70geRwin

Zoals je leest is er veel moois te koop  ;)
Maar wat is je budget ongeveer?

ZC3rr0r

Ik heb overigens mijn Marantz NR1501 te koop, mocht je tweede hands overwegen.

Zoals reeds eerder gemeld heeft hij niet zoveel power, maar wel gruwelijk veel aansluitmogelijkheden en een mooi geluid (mits je er speakers op aansluit die passen bij de setup (met slechts 50 watt per kanaal en 8-16Ohms wil je het liefst heel efficiente speakers aansluiten. Denk aan een impedantie van maximaal 8 ohms en een gevoeligheid van 90 dB).

Gecombineerd met een goede sub (ik heb destijds mijn JBL vervangen door een Yamaha Yst-FSW100, die was compacter, had meer laag en een betere punch) klinkt het voor met name films echt meer dan goed hoor. Tenzij je een kast van een woonkamer hebt, maar dan neem ik aan dat 50 watt het sowieso niet redt.

jelled

ik luister zelf overigens alleen stereo muziek en heb oa naim staan, dus mijn tips waren oprecht... en inderdaad, luisteren is belangrijk. maar de OP is waarschijnlijk op zoek naar een beginpunt waar te zoeken. Ik zou dan NAD aanraden. kijk daarbij naar de Quad L-ite speakerset. deze doet het overigens ook erg goed met denon.

People who live within their means, suffer from a lack of imagination

FGG

Citaat van: V70geRwin op 12-03-2014 22:59:01
Zoals je leest is er veel moois te koop  ;)
Maar wat is je budget ongeveer?

Inderdaad genoeg te koop. Ik heb even rondgesnuffeld bij Pioneer en daar variëren de prijzen zo tussen de 250 en 1100 euro. Ik denk dat ik daar ongeveer in het midden ga zitten.
Ook de Pioneer SP-SB23W Speakerbar sprak me wel aan:

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Home/Speaker+Bar

Het viel me alleen op dat de US-site van Pioneer een volledig andere productenlijn heeft dan de NL-site. Dat zal wel met de afwijkende specificaties te maken hebben zoals voltage en zo.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70geRwin

Als start referentie neem ik de whathifi en deze meningen sluiten vaak goed aan bij wat ik zelf hoor.
Maar ga vooral luisteren en nog beter neem de versterker op proef mee naar huis.

855-Champagne

[/quote]

Ook de Pioneer SP-SB23W Speakerbar sprak me wel aan:

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Home/Speaker+Bar

[/quote]

D8 dat jij voor kwaliteits-muziek ging

heutink

Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Ewout Schalkwijk

Heb nog steeds deze. Gekocht in 1984 of 1985. Wat een geweldig apparaat.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Dane

Verbaast me dat niemand over Advance Acoustic begint.. Hele muzikale versterkers in (o.a.) het Rotel Segment (serieus)!

glenfiddich1983

Citaat van: Dane op 21-03-2014 17:28:41
Verbaast me dat niemand over Advance Acoustic begint.. Hele muzikale versterkers in (o.a.) het Rotel Segment (serieus)!

Moah, het is het volvo 850 forum, niet audiofreaks.nl ;)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Ries van de Zilverschuit

Ik heb een voorversterker van Advance Acoustic staan met daaraan twee Genelec 8020A actieve luidsprekers en een Harmon Kardon HD970 cd-speler. Beter geluid kon ik voor onze kleine woonkamer voor dat geld niet vinden. De voorversterker en de cd-speler heb ik ook nog eens in de opruiming gekocht met fikse korting.  ;D

De volumeknoop kraakt alleen als de piete. Beetje zwak voor zo'n merk, vind ik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

glenfiddich1983

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 21-03-2014 21:16:58

Ik heb een voorversterker van Advance Acoustic staan met daaraan twee Genelec 8020A actieve luidsprekers en een Harmon Kardon HD970 cd-speler. Beter geluid kon ik voor onze kleine woonkamer voor dat geld niet vinden. De voorversterker en de cd-speler heb ik ook nog eens in de opruiming gekocht met fikse korting.  ;D

De volumeknoop kraakt alleen als de piete. Beetje zwak voor zo'n merk, vind ik.

Potmeter kapot waarschijnlijk.

Kan bij de beste merken voorkomen hoor. Is gewoon te vervangen.

Je kan proberen -met de versterker uit!- de volumeknop een tiental keren volledig open en dicht te draaien. Helpt soms.
Denk vooral niet dat je zo'n volumeknop met een smeermiddel of andere sprayrommel kan repareren, werkt averechts.

Ewout Schalkwijk

Hoeft niet averechts te werken hoor. Vroegah vaak zat zo'n spray gebruikt. Dan deed zo'n potmeter het weer een jaar goed oid. Je moet natuurlijk wel even de kast openmaken en het direct op de potmeter verwerken. Niet van de buitenkant er een fles op leegspuiten. Dan werkt het idd niet zo goed. ;D

Vervangen is natuurlijk altijd de betere oplossing op de lange termijn.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

glenfiddich1983

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2014 11:26:31
Hoeft niet averechts te werken hoor. Vroegah vaak zat zo'n spray gebruikt. Dan deed zo'n potmeter het weer een jaar goed oid. Je moet natuurlijk wel even de kast openmaken en het direct op de potmeter verwerken. Niet van de buitenkant er een fles op leegspuiten. Dan werkt het idd niet zo goed. ;D

Vervangen is natuurlijk altijd de betere oplossing op de lange termijn.

Ewøut

Het probleem met reinigen is vaak dat men van buitenaf op de potmeter gaat lopen sprayen en (a) gebruik je dan geheid veel te veel en (b) komt het niet waar het wezen moet. Wil je het goed doen dan moet de versterker open, de potmeter losgehaald en geopend, dan contactspray gebruiken en de koolstofbaan goed schoonmaken. Als je eenmaal zo ver gaat, dan kan je hem natuurlijk het beste gewoon vervangen.