Rickyvolvo stelt zich voor

Gestart door rickyvolvo, 23-04-2014 20:22:53

Vorige topic - Volgende topic

rickyvolvo

Dag Forumleden, aan mijn kant een kort voorstel rondje,
Ben Eric, 45 jaar, woonachtig in omgeving Arnhem en zelfstandig ondernemer.
Qua vervoer rijd ik nu in een BMW 330i Cabrio (dit was mijn hobby auto) aangezien ik mijn daily driver onlangs heb verkocht. Mijn vriendin rijdt in Alfa 159 SW en we merken dat in de praktijk een Cabrio best lastig is in combinatie met een baby van 6 maanden. Heb dus besloten om een extra wagen voor mijzelf aan te schaffen en de Cabrio weer als hobby in te zetten (lees er af in toe met mooi weer in rijden)

Ik heb mij al een tijdje op het forum ingelezen als gast dus weet ik globaal waar ik op moet letten maar het blijft lastig zoeken, aangezien ik heb een sterke voorkeur voor een 855 of V70 en specifiek in de R uitvoering.
Waarom een R uitvoering? Ik hou nu eenmaal van een iets sportievere uitstraling en wat meer motorvermogen. Ben zelf geen sleutelaar, kan het wel maar heb er gewoon geen tijd voor, dus ga ik op zoek naar een wagen waar gewoon al veel aangedaan is. Het liefst met een complete sluitende onderhouden historie en ben uiteraard niet bang voor de hogere km standen die horen bij een wagen van 15 jaar of ouder.

Qua bouwjaar heb ik een voorkeur om een wagen te zoeken niet ouder dan 1999, omdat ik deze zakelijk en privé wil gebruiken. Aangezien ik privé niet meer dan 5000 km per jaar rijd en zakelijk niet meer dan 10000 km zie ik de bijtelling als buiten proportioneel en pure diefstal.

Ik combineer dan ook het nuttige van de lage aanschafprijs, beperkte afschrijving en lage bijtelling het aangename van een schitterende rijmachine.

Tot zover de korte introductie en ga ik de komende weken/maanden op zoek naar een geschikt exemplaar waarbij ik hoop op tips van forumleden over een wagen die te koop staat of komt die ik zonder problemen zou kunnen aan schaffen en wil wegblijven van handelaren en particulieren die een slecht exemplaar willen verkopen. Heb er nl te weinig verstand van om de problemen op te sporen voor aankoop die niet voor de hand liggen.

Alvast bedankt er wellicht zien of spreken we elkaar (zeker via het forum).

Groet,

Eric

TonV70R

Hoi Eric,

Een Cabrio is inderdaad leuk voor erbij.
Een V70 is een stuk handiger met kleine kinderen en met een R is het voor iedereen leuk om er in te rijden.
We hebben de kinderen wel iets ouder dan 6 maand, maar als we de grens over zijn bij Arnhem dan zitten er altijd 2 lachende gezichtjes op de achterbank  ;D

Welkom en succes met de zoektocht naar een mooie V70R  ;D (dat is ideaal met kinderen) 

Enne........ ik heb hem zelf ook. ;D
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

volvobug

Welkom vanuit Arnhem zelf  :D V70 is klasse gezinsbak, succes met zoektocht!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.