Klapperend advies

Gestart door johan1989, 13-03-2014 21:50:57

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

Besten,

Ik word helemaal gestoord van mijn ophanging. Er kraakt en rammelt vanalles.
Ondertussen de stabistangetjes vervangen, en dat heeft de ergste klappen gelukkig verholpen. Nu heb ik het idee dat hij achter begint te klappen, maar weet niet of daar ook stangetjes zitten?

Verder herinner ik mij een tijd terug in een C70 te hebben gereden, en die veerde me toch heerlijk! Geweldig.
Mijn S70 blijkt daarbij een intens schokkig ding. De schokdempers zijn m.i. goed, stuitert niet oid, maar het lijkt wel of juist de kleine schokjes enorm doordreunen in het interieur.
Bij het invoegen heb je van die witte vierkantjes waar je overheen moet rijden. Dit maakt vaak een enorm geklapper in het interieur.

Ondertussen heb ik al zoveel afstandbussen, steeltjes, draagarmen, veerpootrubbers, enzovoort gezien wat daarbij kan helpen, dat ik hoop dat er iemand in de lande is die de klappertjes en kraakjes herkent en een naam kan geven. Dan kan ik gericht gaan vervangen.
Dus is er iemand in de lande die een rondje met mijn auto wil rijden, en ook echt kennis heeft van welke soort klapper hoort bij welk rubber.
Ik ben in voor de regio die valt in de driehoek Den Bosch - Gouda - Zutphen.

Alle bevindingen zal ik uiteraard melden

BBS

Stuur Dirk342 eens een PB met je vragen ;) Woont in Nijmegen en heeft een zeer goede kijk op onze roffels.
Volvoloos....

volvobug

Km-stand? Schokdempers ooit vervangen dat je weet?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

johan1989

408000km
Schokdempers vervangen; niet dat ik weet of kan zien.
Maar de schokdempers worden nooit strakker dan aflevering neem ik aan. Dus die heb ik reeds uitgesloten. Het is juist dat ik alle (kleine) oneffenheden voel in de auto.

volvobug

Misschien omdat er nauwelijks meer gedempt wordt  :eusa_think:

johan1989

Het lijkt me dat de veren dan gewoon lekker veren en deinen(en ik dus weinig voel van oneffenheden), en dat de veerslag nauwelijks meer gedempt word.
Of zie ik dan iets verkeerd om?

volvobug

Citaat van: volvobug op 13-03-2014 22:34:37
Misschien omdat er nauwelijks meer niet meer voldoende gedempt wordt  :eusa_think:
Even een nuancering.

Citaat van: johan1989 op 13-03-2014 22:42:52
Het lijkt me dat de veren dan gewoon lekker veren en deinen(en ik dus weinig voel van oneffenheden), en dat de veerslag nauwelijks meer gedempt word.
Of zie ik dan iets verkeerd om?
De dempers dempen nog wel, maar niet meer voldoende. Je auto gaat er niet van deinen. Maar oneffenheden worden via de veer, die door inertie meer het karakter krijgt van een vaste verbinding, aan de carrosserie doorgegeven.
Het is maar een theorietje van een leek hoor...
Met 4 ton dempers vervangen is overigens geen weggegooid geld hoor. Na 2 - 2,5 ton is het nieuwe er wel af.

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

johan1989

volvobug

Taatspot is veerpootrubber voor. Silent block is achterasrubber.