tekeningen vervanging krukaskeerring

Gestart door s©ub@, 27-02-2003 23:48:59

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

ik ga as zaterdag mijn krukaskeerring vervangen; heeft iemand misschien de tekeningen van dit "klusje" of kan iemand misschien teen en tander inscannen en mailen?

ik ben dus van plan het subframe te laten zakken tot op de hoogte dat ik de versnellingsbak door het wielgat heen kan halen om zo bij de keerring te komen (en er meteen een andere koppeling in te zetten); ik heb vernomen dat hiervan gedetailleerde tekening zijn met daarop de aanwijzingen welke bouten hoever los en waar welke bouten verstopt zitten enzo...

als iemand zo aardig zou willen zijn...

alvast bedankt
scuba@intdes.org
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Ramon

Dag Scub,

Alhoewel ik geen tekeningen voor je heb, heb ik al wel een paar keer de bak onder de auto vandaan gehad.

Ik heb de motor opgehangen met een balk over de bovenzijde.
Binnen scherm los, aandrijfassen eruit en heb het complete  subframe eronderuit gehaald.

(Het is niet veel extra werk, en je hebt meer ruimte.)

Ik ben geen "verborgen" bouten e.d. tegengekomen, het is goed te doen.

Let erop op dat je de krukaskeerring recht monteert en niet beschadigd.

Ik ging de keerring preventief vervangen bij wisseling van de koppeling en had de pech (ondanks montage met speciaal volvo gereedschap) dat de nieuwe keerring  kennelijk niet goed was, lekkage dus!
De 2e keer gng het gelukkig wel goed.

Als je koppeling nog goed is, en je deze dus niet gaat vervangen, kijk je druklager goed na en zorg ervoor dat je het druklager nog even een kwassie vet geeft voor montage.

Als je nog vragen hebt moet je me maar een mailtje sturen.

Succes,

Ramon :)  
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

s©ub@

thx voor de input ramon;

koppeling is in principe nog goed tot redelijk maar word toch vervangen dus heb morgen nog ff een stevig karweitje voor de boeg ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!