"Joelend" geluid bij opkomen koppeling.

Gestart door Sem, 19-04-2004 19:06:00

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Als ik de koppeling laat opkomen van mijn 850 2.5 20v en ik laat hem wat meer slippen dan normaal, dan hoor ik een soort "joelend" geluid.

Is echt geen gehoor! Vooral omdat je het buiten nog harder hoort dan binnen in de auto.

Nou weet ik dat m'n koppeling al toe is aan een 65+ers pasje en dat ie dus z'n tijd wel heeft gehad, maarrrrr..... als ik straks een nieuwe koppelingset ga monteren wil ik graag dat het daarna WEL over is.
Heeft er iemand nog tips?

p.s. heb ook een 245 en 740 gehad die hetzelfde deden.
Bij de dealer zeiden ze me dat het geluid normaal is en dat het geluid komt van het voeringmateriaal.
Andere zeggen:"Oh.. het is je druklager!"

Jaaa.... Wat is het nou? :-\

Zippo

baxie

Heeft mijn t5 ook last van.. Daarom vervang ik de hele zooi binnenkort, dus drukgroep + plaat + druklager.
Het is trouwns je plaat die het veroorzaakt! als het het druklager was zou je hem ook horen als je alleen de koppeling intrapt!

Sem

Kijk..., daar gaan we al weer!!! :D

Drukgroep... nee... plaat!  

Nog tips voor de nieuwe koppelingset en dus het voorkomen van het geluid? :-\

Sembo.

Sem

Ach ja... wat maakt het uit.

Of het nou het druklager is of de voering..., het moet er in iedergeval gewoon nieuw in.
Is het overigens mogelijk om de stofhoes van de hevel te verwijderen en vanaf daar het druklager te smeren of iets dergelijks? (voering zal ik maar niet smeren denk ik ;))

Zippo

Citaat van: Sembo op 19-04-2004 20:42:43
Ach ja... wat maakt het uit.

Of het nou het druklager is of de voering..., het moet er in iedergeval gewoon nieuw in.
Is het overigens mogelijk om de stofhoes van de hevel te verwijderen en vanaf daar het druklager te smeren of iets dergelijks? (voering zal ik maar niet smeren denk ik ;))

Is wel te doen maar je lost er niets mee op!
Na een week heb je 'tzelfde weer......... :-\

Zippo

Geert-Jan

Komt bekend voor. ::)

Mijn koppeling zal er dit jaar ook aan moeten geloven. :-\

Dat joelen wordt wel erg irritant op den duur. >:(

Volvo850Club lidnr.0504409

Sem

ja.. je hebt gelijk.
Dat is de beruchte "beunhazen techniek"! >:(
En daar willen we ons toch niet mee vergelijken?
Ik weet nu wat me te doen staat.

Oja, Zippo?

Wat zeg jij over het geluid.
Heeft het zin om bij montage van een nieuwe set de prise-as goed in te smeren met kopervet of is het echt het lager inwendig?

Sembo

Zippo

Citaat van: Sembo op 19-04-2004 20:54:03
Oja, Zippo?
Sembo

Ja! 8)

*Normaal gesproken als je een orginele koppelingset koopt smeert de druklager zichzelf! Maar volvo heeft er een tube bij met (HOGE DRUKVET). En er moet dan een klein beetje op de prise-as.*

Zippo

baxie

Nooit kopervet smeren op de as!!!! dit trekt vuil aan waardoor je plaat zwaar gaat lopen op prise as! altijd het speciale vet gebruiken. En zeker niet te veel

Sem

Jongens.. bedankt! :D

Ik ben hier weer heel wat wijser van geworden!
En als ik het zo hoor ben ik niet de enige die z'n koppeling zeer binnenkort moet vervangen!! :o

Je zou bijna nog een sleuteldag gaan organiseren! ;D
Maar dan wel met het motto: Koppeling d'r in en d'r uit!
We kunnen natuurlijk ook met de picknick volgende maand een kist gereedschap en bokjes menemen en lekker op het gras gaan stoeien met onze 850's! ;D ;) (Lijkt me niet!)

O.K. nogmaals bedankt voor de tippie's

Sembo

Peertje

Hee, ik heb hetzelfde.
Ook een joelend geluid als ik de koppeling laat opkomen.
Maar bij mij ben ik het zelf. ;D (zie je me al zitten?)
Hé? Geen banner meer?

fkrkawd

Ik had hetzelfde. Volgens de garage was mijn geluid veroorzaakt door het vliegwiel. Zou ook een vaker voorkomend volvo probleempje zijn. Hebben ze naar verluid ook vervangen. Zeker bij mijn awd moest de hele handel eraf dus heb ik maar gelijk de koppeling en druklager laten vervangen.