SC900 vast

Gestart door ed, 16-12-2004 13:09:39

Vorige topic - Volgende topic

ed

Gisteren is er een CD vastgeslagen in mijn 3 cd speler SC900. Het magazijn wil er niet meer uit. De laatste tijd deed hij wel vaker moeilijk met uitspugen van het magazijn.
Zijn er tips om dit te repareren. Wat is er de oorzaak van dat dit vastslaat?
Heeft iemand richtprijzen voor reparatie voor als het zelf niet meer lukt?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Peth©oni

Denk het enige, je radio eruit en open schroeven om vervolgens en sluit meganiek op te zoeken en zien of je daar wat mee kunt bereiken, het moet zelf te doen zijn.... opsturen is altijd een optie, maar een dure. (richtprijs weet ik niet)

Boom

Citaat van: ed op 16-12-2004 13:09:39
Gisteren is er een CD vastgeslagen in mijn 3 cd speler SC900. Het magazijn wil er niet meer uit. De laatste tijd deed hij wel vaker moeilijk met uitspugen van het magazijn.
Zijn er tips om dit te repareren. Wat is er de oorzaak van dat dit vastslaat?
Heeft iemand richtprijzen voor reparatie voor als het zelf niet meer lukt?

Ik heb het zelf ook 2x gedaan, maar nu heeft het ding definitief de geest gegeven. Er zit nu een revisatie SC900 ofzo in. 214 Euro, maar een nieuwe was 800  :-\
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

thuur

In het algemeen willen cd-wisselaars wel eens vastslaan als je het magazijn niet goed gevuld hebt. In dat geval zit er zo'n laatje net iets scheef in het magazijn. De wisselaar trekt dit vervolgens naar binnen en kan het dan niet meer terugduwen omdat het laatje aan 1 kant in een hogere of lagere positie is gekomen.

Je kunt het apparaat openmaken en met een beetje gepast geweld de boel weer in orde maken. En dan voortaan beter opletten bij het vullen ;)

Je cd's zijn het belangrijkste, het plastic van het magazijn geeft genoeg mee..

Verder goed kijken of alles nog mooi gangbaar is. Sommige delen moeten gesmeerd worden (nooit iets smeren waar geen smeer op zat in loopwerken!) en sommige veertjes moeten weer wat strakker gemaakt worden. Tenslotte de plekken waar het magazijn de wisselaar raakt, dunnetjes inpuiten met siliconenspray (of eerst op een stuk keukenrol en dan aanbrengen.

Tevens een mooie gelegenheid om je lens even schoon te vegen met wat alcohol.

Suc6 ermee!

Gr 8)

ed

Dat wordt dus slopen. Laat wel even weten hoe het afloopt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RS2000

Zelf gebrande cd's met zo'n mooi labeltje erop geplakt geven ook vaak problemen. Het labeltje gaat iets krullen en loopt vast. Ook zijn de wisselaars wel eens de weg kwijt en duwen dan 2 cd's in een laatje. De beste manier is om de cassette eruit te laten springen. Bovenkant van radio eraf en dan handmatig de vergrendeling omzetten. Luikje openzetten en op eject drukken, dan vliegen ze er zo uit.

Groetjes,
Marco

ed

Maar mijn laatje zit nu muurvast en wil er niet meer uit (ook niet meer zonder die ene cd). Hoe krijg ik de la er nu uit? Hier zitten dan waarschijnlijk twee cd's in, de derde zit vast in de wisselaar.

Boom

Citaat van: ed op 17-12-2004 15:27:58
Maar mijn laatje zit nu muurvast en wil er niet meer uit (ook niet meer zonder die ene cd). Hoe krijg ik de la er nu uit? Hier zitten dan waarschijnlijk twee cd's in, de derde zit vast in de wisselaar.

helemaal uit je auto halen. Kastje opschroeven en dan krijg je dat laatje er wel uit... klote werk, maarja
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

ed

Leuk klusje voor het weekend.