Kortsluiting Lamba

Gestart door jvommen, 12-01-2005 21:15:23

Vorige topic - Volgende topic

jvommen

Leuk verhaal...

Ik had de bekende lambda sonde lampje al ongeveer 2 weken aan het branden. Sinds een week begon ie in te houden, dus toen toch maar besloten om hem bij volvo te parkeren (had hem inmiddels uit laten lezen, en storing was volgens obdII de lambda).

Wat blijkt: de bedrading van de lambdasonde heeft knel gezeten ergens bij de motorsteun (ik neem aan de onderste), waardoor de 4 draadjes kapot zijn gegaan en dus al meer dan een week lekker kortsluiting hebben gemaakt. 3 draadjes zijn niet meer als zodanig te herkennen, ze zijn namelijk tot op de kern gesmolten. De gehele kabelboom is gaan smelten. Het eerste stuk tot aan de regeleenheid aan de bestuurderskant was helemaal weggesmolten en zelfs de draad die naar de computer loopt aan de andere kant van het blok (rechter voorspatbord) was gesmolten.

Resultaat: gedeelte van de bedrading moet opnieuw getrokken worden (en natuurlijk een nieuwe lambda sonde), en nu maar hopen dat de computer niet een tik heeft gehad...

Tegelijkertijd wijst uitlezen uit dat mijn ABS unit ook naar de kl**** is. Al met al dus een niet zo leuke ervaring met mijn auto deze week, en natuurlijk etterlijke euri achteruit....

Zo dit wou ik even kwijt. O ja trouwens, dan nog even een vraagje, is de ABS unit van een 850R hetzelfde als alle andere 850's (zodat ik er 1 op de sloop kan halen misschien).

>:( :( :-\ :'(

thuur

Mooi KL**** zoals je zegt!

Vwb de lambda sonde zelf: aangezien de kortsluiting voor de sonde optrad heb je kans dat ie gewoon in orde is.

ABS controller: er is een manier om het ding te fixen, staat genoeg over geschreven hier ;)  Ik wil het ook wel voor je doen, maar aangezien je in Spanje woont ( ???) weet ik niet wanneer je in de buurt bent ;D

Gr 8)