Accu probleem

Gestart door Esveldt, 19-12-2004 17:29:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peth©oni

Vlamsensor

De vlamsensor is een fototransistor. Deze heeft in het donker een oneindige weerstand. Wanneer deze transistor echter door de vlam (of het daglicht) wordt beschenen, daalt de weerstand tot onder 1,5 kOhm. Dit wordt waargenomen door de regeleenheid.
De vlamsensor heeft een vaste polariteit. De blauw/witte (of blauwe) kabel is verbonden met de 5 V uitgang van de regeleenheid en de witte kabel is verbonden met een interne massa in de regeleenheid.

Bedrijfsthermostaat (benzine-aangedreven verwarming)

De bedrijfsthermostaat is in het onderste gedeelte van de verbrandingseenheid tegen de bovenrand van de warmtewisselaar aangebracht. De bedrijfsthermostaat ontvangt stroom van de signaaluitgang van de tijdschakelaar. De uitgang van de bedrijfsthermostaat is weer verbonden met de regeleenheid.
De thermostaat gaat open bij circa 90°C en sluit bij circa 60°C.
Wanneer de temperatuur in de warmtewisselaar van de verwarming (in de praktijk de motorkoelvloeistoftemperatuur) te hoog is, geeft de thermostaat aan de regeleenheid door dat de verbranding moet worden gestopt. Wanneer de temperatuur daalt, sluit de thermostaat en start de regeleenheid de verwarming opnieuw.

Koelvloeistoftemperatuursensor (dieselaangedreven verwarming)

De bedrijfsthermostaat is op de aangegeven plaats vervangen door een sensor voor de motorkoelvloeistoftemperatuur. Tijdens de lokalisering van storingen moet de weerstand bij verschillende temperaturen worden gemeten:
-10°C ~ 20 KΩ
-20°C ~ 12,5 KΩ
-30°C ~ 8 KΩ
-75°C ~ 1,5 KΩ
-90°C ~ 900 Ω

Oververhittingsthermostaat

De oververhittingsthermostaat bevindt zich naast de bedrijfsthermostaat. De thermostaat is in serie aangesloten op de brandstofpomp. Wanneer de oververhittingsthermostaat wordt geactiveerd, stopt de brandstofpomp met pompen.
De bimetaalthermostaat wordt geactiveerd wanneer de temperatuur tot circa 130°C stijgt. Dit kan gebeuren wanneer er een storing in de bedrijfsthermostaat optreedt, het motorkoelvloeistofniveau te laag is of er een zwakke circulatie is (omdat de waterpomp bijvoorbeeld is gestopt).
De thermostaat kan na afkoeling worden gereset door op de Reset-knop te drukken.

Esveldt

Euhhh, jaja. Ik zit in de Grafische Industrie. Praat over Mac, PC DTP e.d en ik begrijp het.

Ik voel dat ik een aantal keren naar een sleuteldag moet. :-)) (WIL)

Paul

Esveldt

Trouwens die van mij kan ik helaas niet met de AB starten helaas, helaas.

Voor de rest is het precies de beschrijving.

Maar als hij dus een uurtje gedraaid heeft is mijn accu leeg.

Paul

konniekip

Mooi ding zo'n standkachel, wat kostte die optie destijds? eigenlijk is het gewoon een kleine CV installatie op benzine.

Esveldt

Jajaja, echt mooi hoor heel de straat krabben en ik instappen in warme auto zonder enig ijs.

FANTASTISCH!!!

:-))

Paul

Peth©oni

Je kan natuurlijk kijken of er onderhoud aan gepleegd moet worden, als hij te veel verbruikt kwa energie door vuil of niet werkende onderdelen kan hij wellicht ook te veel stroom gebruiken.....

Zippo

Citaat van: Esveldt op 20-12-2004 20:28:11
Dus een zwaarder accu kan je er zonder pardon inzetten.

Paul

Daar hebben we het gister toch over gehad ???

Zippo

Esveldt

Moge,

Gaan we katten ;-)

Man, was gister veelste zenuwachtig!!!

Heb ook even contact gehad met Thom de Jong, stelde een diesel accu voor.

Paul

Zippo