tijdelijke s70

Gestart door jeroen100, 30-03-2014 21:09:52

Vorige topic - Volgende topic

jeroen100

Nou, bij de v70 de koppakking er uit, die staat in de garage. Vandaag een tijdelijke s70 gekocht. 4 ton op de teller, kurkdroog op en onder het blok. Rijdt en stuurt strak.  17 inch, alle onderhoud en een jaar apk.  Morgen afhalen. Als de v70 het weer doet komt de s weer te koop

het is een 2,5 144pk versie.

twotone

Van een vermoedelijk lekke radiateur naar een koppakking is toch wel minder nieuws  :eusa_think: Gelukkig heb je leuk vervangend vervoer :)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

jeroen100

nou,

de s rijdt als een zonnetje. Ramen achter zijn geblindeerd, glimmende 17 inch velgen. Kan zo meedoen bij de blues brothers. Kijken of ik van de week ff een foto kan plaatsen.
Helaas werkten de airco en de cc niet, stinkt ie wat naar asbak, maar hij rijdt als een speer.

Jeroen

twotone

Citaat van: jeroen100 op 01-04-2014 21:39:55
nou,

de s rijdt als een zonnetje. Ramen achter zijn geblindeerd, glimmende 17 inch velgen. Kan zo meedoen bij de blues brothers. Kijken of ik van de week ff een foto kan plaatsen.
Helaas werkten de airco en de cc niet, stinkt ie wat naar asbak, maar hij rijdt als een speer.

Jeroen
Airco is met dat weertje van vandaag wel wenselijk ;D Cruise control heeft hier in NL echter weinig nut..   :eusa_think:
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

henry classic v70

Citaat van: twotone op 02-04-2014 02:12:07
nou,

Jeroen
Airco is met dat weertje van vandaag wel wenselijk ;D Cruise control heeft hier in NL echter weinig nut..   :eusa_think:

Hoezo? Op de snelweg rijd ik eigenlijk altijd op de CC..  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ries van de Zilverschuit

Ik gebruik hem ook vaak als handgas. Met een beetje anticiperen en voet bij de rem gaat dat prima.  :)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

NinaPaul

Citaat van: henry classic v70 op 02-04-2014 13:10:01
Citaat van: twotone op 02-04-2014 02:12:07
nou,

Jeroen
Airco is met dat weertje van vandaag wel wenselijk ;D Cruise control heeft hier in NL echter weinig nut..   :eusa_think:

Hoezo? Op de snelweg rijd ik eigenlijk altijd op de CC..  :eusa_eh:

Ik rij alles langer dan 100m ~ 200m  op de cruise control, dus ook in de stad.

En niets is zo handig als 53km/u als mem in de cruise, klik en klaar (met automaat dan, anders opschakelen en klaar).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

glenfiddich1983

Citaat van: jeroen100 op 30-03-2014 21:09:52
Nou, bij de v70 de koppakking er uit, die staat in de garage. Vandaag een tijdelijke s70 gekocht. 4 ton op de teller, kurkdroog op en onder het blok. Rijdt en stuurt strak.  17 inch, alle onderhoud en een jaar apk.  Morgen afhalen. Als de v70 het weer doet komt de s weer te koop

het is een 2,5 144pk versie.

Ik heb mij altijd laten vertellen dat een lekke koppakking een gevolg is, niet een oorzaak.

Kortom achterliggende oorzaak van de lekke koppakking eerst uitzoeken, anders loop je het risico dat je een dure reparatie verricht en na een tijdje opnieuw met een lekke koppakking zit.

Als ik het mis heb moet iemand mij maar corrigeren :)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

jeroen100

De v70 gaat van het w.e open. Ik heb een maandje geleden de carterventilatie gedaan, die was kaduuk. Ik hoop dat het de pakking is, anders de cilinderwand. Dan ga ik op zoek naar een motor.