Olie, olie en nog eens olie....

Gestart door multiklep, 21-06-2014 23:28:04

Vorige topic - Volgende topic

multiklep

In 6 dagen heen en weer naar zuid Frankrijk gereden met een 850 estate 2.0i. Onder de brandende zon verloor de volvo erg veel olie. Elke 400 km moesten wij er een paar liter olie bijgooien. De achterruit zat helemaal onder de olie en wij konden er niks door zien... De motor heeft ca.280.000 km gelopen.

Op korte ritten en in de stad is er geen vuiltje aan de lucht, maar op lange ritten met hge buitentemperaturen is de volvo zo incontinent als wat...  Is het bewolkt en blijft het onder de 25 graden dan valt het nog mee... Is de beruchte krukaskeerring naar zijn mallemoer?

Ludo

Korte ritten en in de stad geen lekkage?.
Als het de krukaskeerring is, moet je toch olie onder de auto/op de stoep zien liggen.

multiklep

Er ligt zeker olie op de parkeerplaats. Linksvoor...

Sbv

al eens onder de auto gekeken ? was het ook al voor de trip naar Frankrijk? om nu zoveel olie te verbruiken is ook zeker niet goed

schoonmaken en kijken waar het lekt dan maar

NinaPaul

Olie verbruik is niet gelijk aan olie lekkage. Verbruik = mee verbranden.

CiteerElke 400 km moesten wij er een paar liter olie bijgooien.
Dat grenst aan een milieu delict  :eusa_naughty:

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jack v

toch wel benzine getankt en geen olie?
blokkie lijkt me compleet gaar.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jeroentjuh

Ik denk gewoon de carterventilatie dicht zitten met een lekkende krukaskeering als gevolg....

Bostel

Probeer het lek eens te lokaliseren. Bij mij was het de aansluiting van de olieretourleiding aan de turbo.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

glenfiddich1983

Citaat van: multiklep op 21-06-2014 23:28:04
De achterruit zat helemaal onder de olie en wij konden er niks door zien... De motor heeft ca.280.000 km gelopen.

Komen er rookwolken uit de uitlaat dan?

Dat wijst op 'verbruik' lijkt me?

Misschien lek én verbruik?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)