Voorstellen

Gestart door hsghor, 17-04-2014 16:45:19

Vorige topic - Volgende topic

hsghor

Hallo allemaal,

Ik ben al jaren behept met het Volvo-vrus. Ooit een 940 sedan gehad en nu een 240 station aan het opknappen. Mijn vrouw rijdt in een 740 sedan. Voor de dagelijkse km's gebruik ik een Benz w124 300TDT. Die wil ik gaan verkopen en zoek weer een bak van een station. Vandaar dat mijn idee uit gaat naar een 850 station op LPG. Ik vind de T5R of de R erg leuk maar vraag mij af of het wel zo'n goed idee is om die op LPG te laten rijden. Wellicht dat iemand daar goede adviezen in kan geven?

MvG Eric

benjy

Welkom op het forum Eric veel zoek geluk naar een knappe 850

RPower

hallo eric,

Ik ben zelf iemand die vindt dat je op gas moet koken en niet rijden maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
Mijn ervaring als technici zegt dat dit geen probleem moet zijn, zelf niet op hoge kmstand.
Ik raad je wel aan een goed onderhouden t-5R of R op de kop te tikken waarvan de historie bekend is en daarmee naar een erkende instalateur te gaan;). Hierna uiteraard de auto netjes jaarlijks ff onderhanden nemen ;D.

Succes met de jacht!!

petrolhead2.5

er zijn er hier heel veel die op gas rijden, met succes. Alles valt en staat met onderhoud (ontsteking, sensoren, etc). Succes met je zoektocht.

hsghor

Bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker eens verder op zoek naar een mooie goed onderhouden 850. LPG is voor mij de enige manier om enigszins betaalbaar te rijden. Ik rij ongeveer 35.000km per jaar.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Citaat van: hsghor op 17-04-2014 16:45:19
Hallo allemaal,

Ik vind de T5R of de R erg leuk maar vraag mij af of het wel zo'n goed idee is om die op LPG te laten rijden.

Waarom niet?

Welkom :)

Arnie82

Welkom...

Rij zelf op een V70 T5 op LPG... Gaat prima... Blokken lopen prima op LPG
Wat al gezegd is, zorg dat de basis vd auto goed is. Ik heb destijds zelf een goede, frisse V gekocht die gewoon op benzine liep en hier heb ik LPG (Vialle Lpi) in laten bouwen. (hier op het forum kan je wel goede inbouwers vinden)

Rij er nu krap 2 jaar dagelijks mee en de auto loopt gewoon perfect (en vlot) op LPG. Voor mij is het een ideale manier om ondanks de hogere jaar Km's toch een leuke auto te kunnen rijden zonder door het dak te gaan qua vaste lasten.

Succes met zoeken... Ik zou wel echt voor een T5, T-5R of R gaan trouwens... Dat zijn gewoon de leukste!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

henry classic v70

... een 2.5 10V is ook leuk hoor :eusa_eh:
Is maar net wat je wilt; redelijk goedkoop (gem. 1:9/1:10 op gas) en comfortabel rijden met een ijzersterk blok (met de minste problemen) > een 2.5 10V :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4