lampje kvs

Gestart door Red Devil, 02-04-2014 21:48:37

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

18 maart is het reservoir van mijn s70 2.5D vervangen door een nieuwe.  Afgelopen dinsdag begon het lampje van de kvs te branden. Het reservoir zit echter nog gewoon vol (max) en er is circulatie. De temp.meter staat netjes op 3 uur.

Zodra ik de kabel onder het reservoir aanraak, gaat het lampje uit en bij het rijden meteen weer aan. 1e conclusie is dan ook een los contact.... toch?

waarom brandt het lampje dan niet meteen bij een koude start, maar gaat het pas na 20km branden of te wel zodra het blok warm is en hoe kan ik dit oplossen.

Ted

UserID6342

Als het een origineel Volvo tankje is, gewoon omruilen voor een nieuwe Ted.  Hoogstwaarschijnlijk of sensor gaar, of stekkerverbinding naar stekker toe.

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 02-04-2014 21:54:02
Als het een origineel Volvo tankje is, gewoon omruilen voor een nieuwe Ted.  Hoogstwaarschijnlijk of sensor gaar, of stekkerverbinding naar stekker toe.
Is toch een losse sensor Dirk, die je er als een staafje uittrekt? Of ben ik nou in de war met een ander type?  :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

Is bij mijn weten ook een los staafje met draadje en stekker eraan

Red Devil

Ik weet dat niet. Wel de moeite waard om even te kijken van het weekend.

elianmars

Ja, sensor is een los staafje in het reservoir.

Red Devil

Dit probleem is ook weer opgelost.  Bleek een slecht contact te zijn in de stekker onder de kvs tank.

Bedankt voor het meedenken..

Ted