Oliedruklampje op stationair

Gestart door Piere, 19-04-2014 17:09:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-


Piere

Kijk es aan dit topic wordt alleen maar interessanter. Dat nummer heb ik inderdaad nog gezien en ik wou dat ik het had vanbuiten geleerd. Er is no way dat ik dat kan lezen tenzij ik de motor uithaal :(
Zou dat niet ergens op een identificatieplaatje staan ofzo? Of op de papieren? Ik kom wellicht pas morgen weer in de buurt van de auto, dus kan het toch niet meteen checken...


Thanks guys :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

UserID6342

Nope Pieter, staat alleen echt daarop !  Sorry :(

Piere

Citaat van: Dirk342 op 21-04-2014 22:05:24
Nope Pieter, staat alleen echt daarop !  Sorry :(

Haha, no appoligy needed, jij hebt ze daar tenslotte niet in geklopt he Dirk :D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Piere

*slik* Even prijs gevraagd bij de dealer wat een set lagers kost. Ow sorry, een set bestaat niet, ik bedoel wat al de lagers kosten. Dik 20 euro/stuk... Hmm. Na even online te zoeken vond ik deze:

http://www.easycarparts.nl/volvo/850-estate-combi-1992-1997/2-5i-10_v-b5252fs-08-1992-07-1994?filter=Krukaslager%20Hoofdlager

100% zeker voor mijn motor (2.5 10V 103kW van januari '95), dus dat moet allesinds al kloppen. Prijs ziet er ook mooi uit. Er is zelfs een mogelijkheid om een overmaat te nemen. Al denk ik dat dat laatste een beetje extreem is, ik heb tenslotte nooit eerder problemen gehad.

Heeft er iemand ervaring met deze heren?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Piere

Nog een hersenspinsel (een mens overloopt alle opties in deze situaties hè :D ); wat is het ergste dat kan gebeuren als ik m'n oude lagers terug monteer? De schalen die dus bij het blok horen, maar niet bij de krukas. Dan zou in principe het oliedrukprobleem moeten opgelost zijn, the issue here is dan natuurlijk dat de lagers wow-dude-wtf-is-this gaan zeggen als die krukas erin begint te draaien...
But bear with me: die lagers hebben niet warm gelopen, zijn niet versleten, hebben nooit eerder problemen gegeven en hebben geen krassen of iets dergelijks. Dus in feite zouden ze toch niet mogen gripperen?


Ok ok ok ik weet het, het is gefoefel en het hoort zo helemaal niet, maar dat schoot deze avond in mijn kop. Also, ik zou eigenlijk zo snel mogelijk weer willen rijden want m'n keuring is met heel dat gedoe vorige week verlopen en deze laatste is natuurlijk de snelste optie.


Zucht. Ik mis dat vrolijke gebrom. 20-kleppers zijn minder leuk :(
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

wat is de gemeten oliedruk eigenlijk ?

Piere

Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2014 23:59:50
wat is de gemeten oliedruk eigenlijk ?

Geen idee, dat hoop ik morgen of overmorgen te doen als ik de tools vind...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

Citaat van: Piere op 23-04-2014 00:01:00
Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2014 23:59:50
wat is de gemeten oliedruk eigenlijk ?

Geen idee, dat hoop ik morgen of overmorgen te doen als ik de tools vind...

Lijkt me een leuk begin

Piere

Citaat van: -D©©©L- op 23-04-2014 00:07:18
Citaat van: Piere op 23-04-2014 00:01:00
Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2014 23:59:50
wat is de gemeten oliedruk eigenlijk ?

Geen idee, dat hoop ik morgen of overmorgen te doen als ik de tools vind...

Lijkt me een leuk begin

Dat leverde niet veel op...


Quick question: Is het mogelijk om de krukaslagers te vervangen door enkel het onderblok te demonteren? Dus terwijl de motor in de auto zit en de krukas in de motor...?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

Citaat van: Piere op 27-04-2014 20:58:01
Citaat van: -D©©©L- op 23-04-2014 00:07:18
Citaat van: Piere op 23-04-2014 00:01:00
Citaat van: -D©©©L- op 22-04-2014 23:59:50
wat is de gemeten oliedruk eigenlijk ?

Geen idee, dat hoop ik morgen of overmorgen te doen als ik de tools vind...

Lijkt me een leuk begin

Dat leverde niet veel op...


Quick question: Is het mogelijk om de krukaslagers te vervangen door enkel het onderblok te demonteren? Dus terwijl de motor in de auto zit en de krukas in de motor...?

Tsja...  Er zijn ook mensen die zicht in hun vrije tijd onder het genot van een paar handboeien laten geselen met een zweepje en allerlei klemmen op allerlei vreemde plekken.
Dus ja... waarom niet. Kan vast wel.  ;D 

Piere

Citaat van: -D©©©L- op 27-04-2014 21:03:29
Kan vast wel zeker.  

Tadaa muddefukkers ;D





Het is inderdaad nogal, eh, ongemakkelijk, maar het is doenbaar.
Anyway, de motor loopt nu weer probleemloos en ik heb ondertussen een kleine 100km gebold zonder problemen. Deze morgen startte ze ook perfect, oliedruklampje reageerde normaal.

1 van de lagers kwam er trouwens heel vlotjes uitgerold, dus daar zat het probleem overduidelijk.


Heren, heel erg bedankt voor het meedenken. Laat gerust iets weten als je es in de buurt bent, dan krijg je prompt een frisse pint/pot koffie van me 8)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

-D©©©L-

Ja hoor, hij doet het gewoon effe !

  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

petrolhead2.5

dit vindt ik nou gaaf om te lezen heerlijk !!!! :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_doh:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km