Bougies en Lpi

Gestart door Erikvb, 19-04-2014 21:09:58

Vorige topic - Volgende topic

Erikvb

Gisteren voor het eerst een grote beurt uitgevoerd op mijn V70R uit 97. De bougies die erin zaten waren origineel Volvo...alhoewel. Asl ik het forum eerst goed had bekeken dan had ik dat minder snel geroepen want ik zag geen 3-voudige electrode. Ook schrok ik van de staat van de bougie (centrale electrode helemaal weg en hele grote vonkafstand)

Met deze in de hand heb ik er warmere Bosch Iridium ingezet. Ik weet niet of de elektrode versleten is door hoge temperatuur of (te) lange standtijd. Beetje een gok.

Eerste indruk: motor loopt veel beter, vooral beter koppel (logisch, vonk moet nu veel sterker zijn)

Ik laat ze er eerst maar eens een tijdje inzitten tot de volgende beurt. Dan nog eens kijken hoe ze dat overleefd hebben en welk beeld ze geven.

Vraag: (aan de LPI/R-rijders al dan niet getuned)
Volvo standaard 3-elektrode of NGK gas-versie (dat lijken de meest genoemde)

thanks!!

rifwachter

In mijn 850R op lpi zitten de originele zoals op je foto.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Marc O.

Bij mij ook (V70 R LPi).
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Drievoudige elektrode is voor N/A.
Hoe lang heb je hiermee gereden?

razorx

Citaat van: KIM op 19-04-2014 21:22:23
..
Exact!

Qua merk: Gewoon van Volvo en het juiste type. Lees NA of Turbo.
Zeker op LPi vermijd je onnodige vreemde problemen met de Volvo bougies.

Erikvb

Citaat van: KIM op 19-04-2014 21:22:23
Hoe lang heb je hiermee gereden?

Deze bougies zaten erin toen ik hem kocht. Ik heb er pas 20.000 km opzitten. Hoort de centrale elektrode er zo uit te zien? Nog nooit gezien.

razorx

Nee. Gewoon versleten. Normaal zit er nog een "pikkie" aan.

scania164

Hoi
Bij getunde  v70r van mij beginnen bosch bougies na 5000 km al te knallen...orgineel gaat 10000km mee...en dan ook knallen..maar ik zeg dus gewoon orgineel is vaak beste keuze..

-D©©©L-

getuned en LPG ?   BKR8EIX van NGK, probleemloos 50.000+ km met een standaard bobine en standaard kabels.

)()()sT

Citaat van: scania164 op 19-04-2014 23:31:00
Hoi
Bij getunde  v70r van mij beginnen bosch bougies na 5000 km al te knallen...orgineel gaat 10000km mee...en dan ook knallen..maar ik zeg dus gewoon orgineel is vaak beste keuze..

Ik wissel de mijne gewoon elke 25.000 km. en niet omdat ze "knallen."
Gewoon originele in een V70R gechipt met LPi.

Thys

Precies wat Marco zegt.

Erikvb

Citaat van: -D©©©L- op 19-04-2014 23:56:38
getuned en LPG ?   BKR8EIX van NGK, probleemloos 50.000+ km met een standaard bobine en standaard kabels.

Kijk, daar wordt ik blij van, Marco. Het interesseert me niet eens zoveel wat bougies kosten, mijn R moet gewoon mooi lopen. Ik moet er niet aan denken dat hij na 5-10k km al weer stottert.

Allemaal bedankt voor de tips!

-D©©©L-

Citaat van: Erikvb op 20-04-2014 09:48:43
Citaat van: -D©©©L- op 19-04-2014 23:56:38

Kijk, daar wordt ik blij van, Marco. Het interesseert me niet eens zoveel wat bougies kosten, mijn R moet gewoon mooi lopen. Ik moet er niet aan denken dat hij na 5-10k km al weer stottert.

Allemaal bedankt voor de tips!

http://www.gsparkplug.com/shop/catalogsearch/result/?q=bkr8eix

nette prijs !

Erikvb

idd heel scherp, komt op 4 tientjes voor een set van 5 inclusief verzending en tax.

zo'n beetje de helft van de normale prijs... :o

petrolhead2.5

zoals ik lees zitten de meeste van jullie in de Turbo hoek, alleen ik rij zoals de meesten weet 2.5 10v op Vogels VSI (sequentieel gasinjectie G3). Auto van mij zit kort tegen een beurt aan (bougies moeten ook), ik rij nu eigenlijk probleemloos op NGK met enkele elektrode, omdat ik zet toch moet wisselen wil ik 't in één keer goed doen, dus dan gaan voor 3 elektrodes origineel Volvo ??  ??? ;)/ welke zijn voor mij de juiste ?