Opgelicht ???

Gestart door volvoTon, 23-12-2004 12:06:07

Vorige topic - Volgende topic

Gert

Hier is van oplichting natuurlijk geen sprake, hoogstens van een gebrek aan klantvriendelijkheid. Aan de andere kant zijn er natuurlijk genoeg automobilisten die de dealer te duur vinden en er alleen maar komen als echt niemand anders hen kan helpen. Ik zeg niet dat daar in dit geval sprake van is, maar ik kan me voorstellen dat een dealer bij dergelijke 'klanten' niet z'n vriendelijkste beentje voor zet. Zoals reeds door anderen is gezegd, ook bij de dealer moet de kachel branden. En laten we reëel blijven, een autodealer doet over het algemeen pas iets extra's als hij het een en ander aan je heeft verdiend of nog denkt te gaan verdienen. En dat is uiteraard zijn goed recht.
Rust roet...

)()()sT

Citaat van: wepster op 24-12-2004 17:22:34
een goede tip ton ga eens na zijn broer op de hoek bij de rotonde dan merk je wat een volvo dealer is en het verschil tussen een nep volvo dealer en een echte (heb nog nooit zo'n laaielichter gezien als frank klijn ).
heb er mijn roffel ook gekocht maar da's ook het enige omdat hij zich had verrekent en ik er zeer goedkoop weg kwam met een goede roffel maar voor de rest staat hij gewoon bij zijn broer in het oinderhoud en ik heb niks dan lof over die dealer

Tja, dan verschillen de meningen wel eens ;)
Wij hebben in het verleden minder fijne ervaringen gehad met Frank Klijn (lees: de off. dealer) toendertijd nog in Kerkrade...

De roffel is gekocht in Heerlen bij Rob Klijn, die toen ook nog dealer was en nu merkloos is....
Onze ervaringen met deze garage zijn oké (qua service etc.) maar ik merk soms wel dat er B-merkonderdelen gemonteerd worden (eerder al eens aangehaald met de remschijven).

Prettige ervaringen met de dealers in Limburg hebben wij in Geleen inderdaad...

Maar goed moraal: iedereen heeft dus zijn eigen ervaring/mening

animalT5R

ik heb de volvo NIET in onderhoud bij een off.dealer,maar nu moest ik een service lampje laten resetten bij volvo in alkmaar,dit ging zonder problemen en kosteloos.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Yackall

Citaat van: Reitse op 25-12-2004 23:47:05
Hangt ook een beetje van de situatie af denk ik.
Aan de ene kant de goede zin/wil van de dealer (als die het hele jaar al achter de feiten aanrent, z'n targets niet haalt en niet goed uit de kosten kan komen) kan ik me voorstellen dat hij dit soort operaties in rekening brengt. Loopt het super dan kan ik me heel goed voorstellen dat hij dit soort dingetjes laat gaan.
Aan de andere kant de klant. Kom je zeer regelmatig voor dingen bij hem over de vloer dan zal hij je sneller goed gezind zijn dan als je eens per jaar alleen voor de APK langskomt.

Ben het hier mee eens en heb daar zelf ook ervaring mee. Had onlangs een 'stukke' ontstekingssensor op mijn lancia. Omdat ik recentelijk ben verhuisd ging ik naar een dealer bij mij in de buurt en kreeg een beschrijving van de benodigde werkzaamheden en een prijs. Toen ik naar mijn 'oude' dealer belde vertelde hij mij dat de opgenoemde werkzaamheden en prijs realistisch waren en dat ik bij hem 100 euro korting zou krijgen op de uren.  Kwestie van loyaliteit.

Overigens ben ik met mijn T5R 1 maal bij Baars in Hoofddorp geweest. Had een barst in mijn voorruit (2 dagen na aankoop (!)). Kwam daar voor de eerste maal.
Omdat de verzekering liever heeft dat ik het bij carglass laat repareren/vervangen is mijn eigen risico bij de dealer hoger. Baars streepte dat verschil zo van de rekening. Dus originele voorruit bij de dealer laten plaatsen. Stukje klantenbinding. Hij heeft in ieder geval voor elkaar dat ik mijn roffel over ongeveer 2 weekjes bij hem ga brengen voor een grote beurt/apk omdat het eerste contact positief was.

BasV70

Heb ook goede ervaringen met Baars. Eerste keer dat ik er kwam was met een foutmelding in de airco. Kon gelijk aan het diagnose-apparaat en kreeg de diagnose op een uitdraai mee. En helemaal gratis en voor nix. Het probleem was nog niet verholpen, maar de toon was gezet.

Een vriend van me had laatst problemen met de uitlaat van z'n 440. Bij Baars werd er op zaterdagmiddag, door een monteur die voor zichzelf een beetje aan het klussen was, een nieuwe onder gehangen.

Zo zie je maar, extra service bestaat wel degelijk! Het is alleen zo dat we het vaak als vanzelfsprekend zien, terwijl het naar mijn idee een vriendelijk gebaar van de dealer/garagist is.