SIPS

Gestart door christ, 27-02-2003 10:03:14

Vorige topic - Volgende topic

christ

SIPS is volgens sommige gasten per definitie zijairbags. Volgens mij kan het ook alleen versteviging van de zijkant inhouden. Maar wat is nou waar? Heeft mijn 850 uit 94 nou wel of geen zijairbags??

SIPS Master

SIPS wil zeggen, dat er een speciale contructie in je auto zit die de krachten van een zijdelingse impact afvloeid of verdeeld over de rest van de contructie. waardoor de inzittenden beter beschermd blijven. Maar wil dus niet zeggen dat je zij-airbags hebt.

Ofzoiets, er zullen wel andere leden zijn die het beter kunnen uitleggen.
Up the Irons!

christ

Ja, precies dat dacht ik namelijk ook

paul-r

Je hebt pas airbags aan de zijkant als er een sticker op het kunststof naast de stoel zit met het opschrift "SIPS-BAG". SIPS zelf is inderdaad het protectie-systeem waar de SIPS-BAGS onderdeel van uit maken. Er zit ook een sticker op de deurstijl waarop staat wanneer deze vervangen moeten worden. Ook daarop staat aangegeven welke airbags er in jouw auto zitten.
Groet, Paul

denkweb

Side-Impact-Protection-System.

Dreunt er iemand in je auto dan wordt je door een unieke volvo kooiconstructie optimaal beveiligd. Optioneel kunnen er aan de stoel en deurstijlen extra airbags gemonteerd worden.

Huib

En dat "sips" hebben naar ik aanneem alle 850's, afgezien van de optionele airbags, of is dit ook weer vanaf een bepaald bouwjaar?