Vanalles over Formule 1

Gestart door The Saint, 23-12-2004 20:52:57

Vorige topic - Volgende topic

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Woger

Citaat van: T5turbo op 17-05-2016 11:37:55
Citaat van: Woger op 17-05-2016 11:23:11
Wie is Michael van Gerwen?  ???

http://bfy.tw/5nh1

Ja, daar heb ik wel eens van gehoord, maar dat is een darter, geen sporter.  :eusa_naughty:

RoelNL

Een dikke vent die goed met met pijltjes gooit ;-) (vind ik echt geen sport maar dat terzijde).

Persoonlijk heb ik niet zoveel met F1. Neemt niet weg dat het waarschijnlijk wel knap is wat hij nu gedaan heeft.

Want het echt presteren zie ik meer in de vorm van andere sporten zoals: atletiek, tennis, zwemmen, volleybal, voetbal, hardlopen en fietsen enz.
Al zouden F1 coureurs ook best een goede conditie hebben. Toch vind ik zo'n prestatie toch minder dan wanneer iemand  of een team een hoofdprijs pakt tijdens een WK of Olympische Spelen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Woger

Roel,
Je moet een keer gaan karten, dan besef je hoe zwaar de F1 is. Het karten is meestal 12 minuten en dan heb je kramp in de armen van het sturen. Dan moet je dat maal 10 doen en maal 8 keer de tijd. Ik heb echt respect voor de F1 rijders gekregen nadat ik een paar keer ben gaan karten.
Neemt niet weg overigens dat de door jouw genoemde sporten niet zwaar zijn, alleen op een andere manier.

T5-4life

Definitie sport:
Een sport is een fysiek spel (bijvoorbeeld basketbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat volgens regels in competitieverband of recreatief kan gespeeld worden. Het heeft als doel het lichaam of de hersenen te stimuleren naar meer, hetzij dmv lichamelijke bewegingen en/of denkoefeningen.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

FGG

Citaat van: Lunadust op 17-05-2016 10:35:04
Citaat van: FGG op 17-05-2016 09:38:14
Citaat van: KIM op 16-05-2016 10:02:14
Het zou gaaf zijn als we in NL weer eens een sporter van wereldformaat krijgen.

Volgens mij hebben we die nu...

Epke heet die dacht ik.

En Sven.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Woger

@Roel
Overigens ben ik het wel met je eens dat F1 niet echt een sport is omdat volgens mij bij sport hoort dat de beste wint. Bij F1 wint over het algemeen de beste coureur van het team met de beste auto's.
Als ze alle auto's hetzelfde zouden maken, zou het mijns inziens meer een sport zijn.

@T5-4life
Een F1 coureur lijkt voornamelijk stil te zitten in zijn auto, maar is continue bezig de beste bocht, bandenstrategie uit te denken etc. Zou Formule 1 dan toch gewoon een denksport zijn..  ;D

leons850

Citaat van: Woger op 17-05-2016 12:26:35
@Roel
Overigens ben ik het wel met je eens dat F1 niet echt een sport is omdat volgens mij bij sport hoort dat de beste wint. Bij F1 wint over het algemeen de beste coureur van het team met de beste auto's.
Als ze alle auto's hetzelfde zouden maken, zou het mijns inziens meer een sport zijn.

@T5-4life
Een F1 coureur lijkt voornamelijk stil te zitten in zijn auto, maar is continue bezig de beste bocht, bandenstrategie uit te denken etc. Zou Formule 1 dan toch gewoon een denksport zijn..  ;D

Wat denk je dat het lichaam van de coureur voor zijn kiezen krijgt?
Die mannen moeten aardig wat uurtjes in de sportschool zijn hoor.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Marc O.

@Roel

@T5-4life

Er zijn wel meer sporten waarbij het materieel erg belangrijk is. Denk aan wielrennen, schaatsen (pakken, schaatsen zelf) etc.

En idd, ga eens een kwartiertje karten. Vroegah deed ik dat regelmatig en stapte steevast drijfnat van het zweten weer uit die kart.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Woger

Klopt dat schrijf ik ook eerder. Formule 1 is een ontzettend zware sport, alleen bij F1 wordt de winnaar niet bepaald door wie de beste coureur is, maar wie de beste auto heeft.
Dat is bij ander sporten weliswaar een klein beetje aanwezig, maar niet zo erg als bij F1. Toen Nederland destijds met de klapschaats kwam, was de schaatssport heel even ook zo'n sport.  ;)

peteRRR

F1 is een teamsport wat veel conditie vereist en een lot off brain,s ( multitasken ) ook het reguleren
van de hartslag ( zo laag mogelijk houden ) ook leren ze de wide-vision techniek ( overzicht
in het weinige zicht wat de coureur,s hebben ) en het alles/positie aanvoelen op de baan ( handelingen van de mede coureurs )
En dan de agenda/verplichtingen voor de media en andere programma,s,...verbeteringen doorvoering die altijd
maar doorgaat tussen de coureurs en de technici,..voeding,s dicipline,..lichamelijke screenings,..beperkt tijd prive
en ga zo maar door,....emotie control team orders.

Formule 1 is een Way off Live.

En natuurlijk respect voor alle ander Sporten en Topsport.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Woger

Hebben jullie gisteren Verstappen nog gezien op Ziggo?  Was wel een leuke uitzending met opa Verstappen. En zoals Max gisteren daar zo zat, was het toch nog wel een broekie  :D . Wat het alleen maar nog knapper maakt.
En wat was er met die Raikonen? Slap handje was alles, maar hij negeerde Verstappen volledig. Zou hij stiekem zijn plekje bij Ferrari kwijt zijn geraakt?  ;D

T5-4life

@T5-4life
I know. Die mannen zijn fitter dan het hele forum bij elkaar.
Maar ik wilde toch even reageren met de definitie van sport. Speciaal voor mensen die met de gedachte rondlopen dat het alleen sport is als je een hartslag van 200 bpm hebt en er heel moe van wordt. Continu 100% concentratie en het niet kunnen terugvallen op teamgenoten maken individuele sporten als racen en darten heel zwaar.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

j3r03n

Formule 1 geen fysieke sport? Check dit filmpje en luister naar ademhaling en hartslag:

https://www.youtube.com/watch?v=hwkxJvXTpxU :o
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

gero

Citaat van: RoelNL op 17-05-2016 11:44:14
Een dikke vent die goed met met pijltjes gooit ;-) (vind ik echt geen sport maar dat terzijde).

Persoonlijk heb ik niet zoveel met F1. Neemt niet weg dat het waarschijnlijk wel knap is wat hij nu gedaan heeft.

Want het echt presteren zie ik meer in de vorm van andere sporten zoals: atletiek, tennis, zwemmen, volleybal, voetbal, hardlopen en fietsen enz.
Al zouden F1 coureurs ook best een goede conditie hebben. Toch vind ik zo'n prestatie toch minder dan wanneer iemand  of een team een hoofdprijs pakt tijdens een WK of Olympische Spelen.

Jij als motorrijder moet toch beter weten, ik dacht ook altijd dat ik op de motor een bochtje kon nemen, totdat ik tijdens de landelijke
motordagen op een circuit (Assen ) mocht rijden, nou dat is toch andere koek en zeker als je gas geeft.
Die gasten van de Formule 1 / Moto GP rijden met snelheden dik boven de 300 km/h en dat tientallen rondjes, je wilt niet weten wat voor G-krachten op je af komen.
Je moet een conditie hebben als een renpaard, ik denk dat Max wel 5 kg afgevallen is tijdens de GP van Spanje.

Wat betreft die dikke vent met die pijltjes , daar ben ik wel met je eens , ik noem dat ook geen sport , maar ja dat is mijn mening.