heb ik nu een orginele uitlaat of toch niet ??

Gestart door rooie roffel, 17-04-2014 10:04:09

Vorige topic - Volgende topic

rooie roffel

Hallo ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee loop ik heb een volvo 850 t5 en wil graag meer uitlaat geluid wandt nu hoor je de uitlaat helemaal niet maar er zit bij mij een remus uitlaat systeem onder van voor na achter en heb hem opgemeten en hij is 60mm dik nu is mijn vraag is dit orgineel ?? En als ik in de achterdemper kijk lijkt het net of er een soort db killer in zit wandt er zit een bout bij de achterdemper die ik los kan halen kent iemand dit hoop dat iemand mij hier mee helpen kan alvast bedankt mvg michael

)()()sT

rooie roffel

Ok en de 60mm is dit orgineel zo nee weet iemand ook hoeveel inch dit is

Sbv

Maak eens wat foto's

Origineel is het 2,5 inch

1 inch = 2,54 cm voor zover dat niet bekend was

Broabander

Bout is gewoon voor het vastzetten van het eindstuk.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

-D©©©L-

Citaat van: rooie roffel op 17-04-2014 10:04:09
Hallo ik heb een vraagje waar ik al een tijdje mee loop ik heb een volvo 850 t5 en wil graag meer uitlaat geluid wandt nu hoor je de uitlaat helemaal niet maar er zit bij mij een remus uitlaat systeem onder van voor na achter en heb hem opgemeten en hij is 60mm dik nu is mijn vraag is dit orgineel ?? En als ik in de achterdemper kijk lijkt het net of er een soort db killer in zit wandt er zit een bout bij de achterdemper die ik los kan halen kent iemand dit hoop dat iemand mij hier mee helpen kan alvast bedankt mvg michael

Citaat van: rooie roffel op 17-04-2014 11:34:47
hier zijn de foto,s

Zonder foto's van de demper onder de auto is er niet snel te zeggen wat er precies onder zit. Een remus pijp welke door volvo als accessoire geleverd is, is 2,75" = 69mm dik.
De achterste ophangpunten zijn vervangen door een reparatiedeel (klem) met nieuwe ophangpunten.
Er zit een remus eindstuk op, zie logo. 

)()()sT

Als ik die pijp zo zie neig ik toch gewoon naar een originele uitlaat, enkel het sierstukje is blijkbaar van Remus.

Citaat van: rooie roffel op 17-04-2014 10:04:09
En als ik in de achterdemper kijk lijkt het net of er een soort db killer in zit wandt er zit een bout bij de achterdemper die ik los kan halen

Dat boutje is toch alleen de bevestiging van dat sierstuk ??? (is dus geen achterdemper!!)

Edit: Camiel was me al voor ;)

UserID6342

Als de uitlaatpijp een diameter heeft van 60 mm, zit er een N/A pijp onder voor een auto zonder turbo....  Je catback is dus al niet goed want die hoort 63,5 mm te zijn (bij een turboblok)...

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

rooie roffel

zo ben ff tijdje weg geweest. maar heb hem toch nog maar eens goed opgemeten op diverse plekken en kom constant op een diameter van 63mm uit. dus dit zou wel een orginele uitlaat wezen met remus eindstukje. denkt dat ik maar over ga op een 2.5 inch of 3 inch. wil graag een diep geluid en dat je de dikke 5 cilinder hoort. maar mij werd wel verteld dat als je alle dempers eronder weg haalt en hem helemaal freeflow maakt dat hij niet meer roffelt maar knalt. dus moet maar ff kijken wat ik doe mischien ff bij paar forum leden langs om ff te luisten en vergelijken.

hertogjan6

Citaat van: rooie roffel op 30-04-2014 20:10:59
zo ben ff tijdje weg geweest. maar heb hem toch nog maar eens goed opgemeten op diverse plekken en kom constant op een diameter van 63mm uit. dus dit zou wel een orginele uitlaat wezen met remus eindstukje. denkt dat ik maar over ga op een 2.5 inch of 3 inch. wil graag een diep geluid en dat je de dikke 5 cilinder hoort. maar mij werd wel verteld dat als je alle dempers eronder weg haalt en hem helemaal freeflow maakt dat hij niet meer roffelt maar knalt. dus moet maar ff kijken wat ik doe mischien ff bij paar forum leden langs om ff te luisten en vergelijken.

mijn kennis (misschien ooit wel is gezien) heeft ook de catalysator er onder uit en is net het tikje dat die mist maar wel apk afkeur (die 850 is sprekend de jouwe , rijd ook in zwolle) als je overstapt kun je het beter goed doen en er een dubbele onderhangen (simons , ferrita of zelfbouw ..jelmar bijv.. )

2,5" is gewoon origineel 63,5MM ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

twotone

Citaat van: rooie roffel op 30-04-2014 20:10:59

Een volledig open pijp van voor naar achteren ben je gauw zat, en de buren des te meer ;)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

rooie roffel

ok bedankt hertogjan6 ik wist niet dat orgineel 2.5 inch was ik ga ook eens eerst proberen om de cat er onderweg te halen en mischien handig om er gelijk een 3inch downpipe op te zetten en twotone bedankt voor de info wil geen problemen met de buren hebben hahahaha