ook even voorstellen Harm

Gestart door bestekerel, 09-05-2014 18:21:33

Vorige topic - Volgende topic

bestekerel

halo allemaal Mijn naam is Harm en ben begin dit jaar verslingerd geraakt aan een volvo 850 gle uit 1994
door een operatie aan mijn hand moest ik een aantal maanden een automaat rijden en heb bij een goede kennis van mij een leuke goedkope estate gekocht.
direct enthousiast en vele kilometers gemaakt (ook lekker de tijd door hand in de mitella ::))

helaas heb ik nu de volvo moeten stilzetten omdat door een radiatorlek mijn koppakking de geest heeft gegeven
en waarschijnlijk ook de kop krom is.

nu heb ik een ander plan om deze automaat bak van deze wagen over te zetten op een 850 T5 automaat met G3 installatie die ik kan kopen.(meer power en stukje goedkoper per kilometer)
of dat technisch gaat lukken is wel een uitdaging natuurlijk.

in het dagelijkse levenik sleutel veel aan kitcars en racewagens voor mijn beroep. dus denk dat het uiteindelijk wel goed gaat komen met de bakwissel.
als ik een beetje van jullie know how en tips gebruik mag maken natuurlijk.

met groeten

Harm

benjy

Wekom harm op het forum succes met de bakwissel en veel veilige roffel kilometers als alles klaar is.

)()()sT

De automaat van een turbo heeft een andere eindoverbrenging (maakt minder toeren) maar het zal vast passen! Succes!

V70geRwin

Citaat van: )()()sT op 10-05-2014 11:23:05
De automaat van een turbo heeft een andere eindoverbrenging (maakt minder toeren) maar het zal vast passen! Succes!

Trekt hij nog beter die turbo  ;)

Maakt dan.wel iets meer.toeren maar ach toch op lpg  ;D