Helpt ramen tinten tegen de warmte en wie is er handig

Gestart door solidnmgn, 09-05-2014 13:53:03

Vorige topic - Volgende topic

solidnmgn

Goedemiddag mensen,

Ik was zojuist aan het zoeken op het forum of er iemand al eens gevraagd had of het tinten van ramen scheelt tegen de warmte in onze roffels. Ik vond een topic uit 2003 die weer verwees naar een ander topic echter dat topic kan ik niet vinden.

vandaar een paar vraagjes.

- Helpt het tegen de warmte?
- Wat zou het ongeveer kosten?
- Wie is er handig en zou willen helpen (tegen betaling natuurlijk)

Groetjes Jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Broabander

Scheelt iets in warmte, ik vond het zelf iig erg prettig in Italië 2 jaar terug. Ik raad het je niet aan om zelf te doen. Met demontabele ramen gaat het nog wel zelf, maar achterruiten of vaste zijruiten is een gekloot. Ik heb het wel zelf gedaan maar 2 dagen mee bezig geweest en dan zat de achterruit er nog erg lelijk op. Ik meen dat het richting de €300 kost bij een bedrijf.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

solidnmgn

Thx voor de snelle reactie,

Bijvullen van de airco is dan een goedkopere oplossing.
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Broabander

Mits de airco dicht en intact is zeker. Ik vond het vooral prettig (ik had zelf de voorste portierruiten ook geblindeerd) dat de zon niet zo brandde als je achter het stuur zat, puur voor warmte is de airco een stuk handiger.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

solidnmgn

Over 2 weken eerst even lang Dirk.. Kijken wat het allemaal kost om de Roffel nieuwe leven in te blazen en daarna indien prijs gunstig is maar eens langs de airco boer..

arjen850

Er zijn meer voordelen te bedenken van het tinten van ramen hoor;) scheelt een zonnebril aan 8)

Sbv

Naar mijn idee moet je het goed doen of niet. Er is niets zo lelijk als folie met bubbels eronder etc

solidnmgn

Kun jij plakken Arjen.. Dan doet Dirk sleutelen, jij plakken en ik koffie drinken...  :eusa_dance: Effe zonder dollen. zijn er mensen op het forum die het plakken een leuke bezigheid vinden.. dan doen we de airco en plakken. Het is immers de bedoeling om de Roffel dan nog langer te houden. Dan gaan we ook voor andere velgjes, spoiler op klep en de kleine schade weg halen.

solidnmgn

Sander Swinkels

Dit bedrijf is van een bekende van me.

http://voorruit-herstel.nl

Super goede kwaliteit en zeer scherpe prijzen!!

Echt een aanrader!!
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

solidnmgn

Citaat van: Sander Swinkels op 10-05-2014 07:53:18
Dit bedrijf is van een bekende van me.

http://voorruit-herstel.nl

Super goede kwaliteit en zeer scherpe prijzen!!

Echt een aanrader!!

Bedankt voor de Tip. ga vanmiddag gelijk eens in concact komen met de beste man.

henry classic v70

Ook gedacht aan Privacy Shades?
Zet je er binnen 5 min. in en haalt ze er ook binnen 5 min. weer uit ;)
Ramen van de achterportieren kunnen gewoon open; de shades blijven prima op hun plek zitten..
Ziet er zo uit...

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

En mijn dochter is er blij mee :D
Al kan ze dat met 7,5 maand nog niet zeggen ;D

StefanCJ

Met kleine kinderen is het ideaal. Casper vind het turen in het felle licht ook niets, die shades zijn dan een uitkomst.

solidnmgn

Ziet er inderdaad ook mooi uit en is als ik op hun website kijk niet eens zo duur....

nou hopen dat de roffel mee valt in de kosten qua onderhoud en dan maar effe bestellen of iemand ze nog 2e hands liggen misschien.