Italiaans/Duitse T5-R

Gestart door dolledolly, 13-10-2004 23:32:07

Vorige topic - Volgende topic

mathh

Citaat van: allezjean op 22-10-2004 14:25:11
Ik heb ook een aantal maal overwogen om in Italie een T-5R te kopen, maar als ik dan ging rekenen met BPM, reiskosten Italie, keuringskosten+gedoe en dan ook nog eens het risico lopen dat aldaar aangekomen de auto in kwestie tegenvalt, ben ik er steeds toch maar niet verder op ingegaan.

Bovendien, maar dat geldt ook voor het kopen van een 2.3 T-5R in bijv. Duitsland, heeft het bij een collector's item als de T-5R m.i. toch ook wel een bepaalde meerwaarde/ charme als het een originele NL auto is.

Meerwaarde voor een collector's item ja, voor dagelijks gebruik nee. Dan gaat het toch meer om de prijs/kwaliteitsverhouding op dat moment. Duitse auto's zijn in het algemeen veel beter (en in de meeste gevallen met liefde) onderhouden en goedkoop(Italiaanse auto's weet ik niet).
De import wordt in de hand gewerkt door de prijzen, in Nederland verzonnen door mensen die met hun hoofd in de wolken lopen, hier in het zuiden nog veel erger dan in de Randstad.

Ik heb bewust mijn AWD in Duitsland gekocht (1300 km heen en terug) en met een goed gevoel mijn BPM van 5500 euro bij de douane achtergelaten, wetende dat ik nog altijd 5-10000 euro onder de Nederlandse marktprijs zat. Voor wat betreft de informatie over de auto kun je héééél veel via email regelen (foto's van voor tot achter en terug in detail) alvorens het besluit te nemen te gaan kijken.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Peth©oni

Citaat van: dolledolly op 14-10-2004 18:07:33
He, top! Alvast bedankt voor jullie verschillende meningen. Heeft me al minder aan 't twijfelen gebracht!  8)

JCviggen -> Een groene is ook leuk, maar is nog geen gele!!! En om bij, ik citeer van mobile.de: "http://home.mobile.de/***-Automobile"  ???een auto te kopen is misschien een beetje... (Naja, zal wel geen flikker uitmaken! ;))

Hou het altijd wel een beetje in de gaten wat er allemaal wordt aangeboden, heb ooit wel eens met zo'n schatje gereden (das was trouwens een groene, maar dat zegt niks over het rijden geloof ik :-*), maar das alweer 5 a 6 jaar terug.

Status: Heb nog niks gehoord, dus moet nog afwachten!

Nou, ik hoor wel weer (meer) van jullie!

Groet,
Ron

Al iets verder?? geel, zwart, groen..... heb je al een keuze gemacht?