Even voorstellen... Cees, V70 2.5, 1997, 244.000km

Gestart door Cees68, 26-03-2015 19:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cees68

Na jarenlang Engels (Rover/ MG/ Range Rover Classic) en de laatste 5 jaren Subaru Forester turbo te hebben gereden, vorige week een V70 (2.5) uit 1997 gekocht. Wat een heerlijk rij-ijzer. Geboren en getogen in 'Volvo-reservaat' Haren veel m.n. donkerblauwe estates op m'n netvlies gehad en nu zelf maar eens een antracietgrijze gekocht. Nog wel op zoek naar wat kleine onderdeeltjes (vorige eigenaar heeft weinig onderhoud laten plegen dus ik ga dat snel inhalen).

dielie850

Welkom!
Mooie auto.
Zijn dat nou Volan velgen die er onder zitten :eusa_think:

portlock

Hoi welkom op het forum cees

Veel plezier met de auto
in de bumper onder je koplamp, bestuurders kant zit wel een raar deukje in het plastic?

@Ome jeroen,  daar lijkt het wel op ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

Cees68

Goed gezien, idd Volan velgen, 17". Moest even googlen om 'Volan' te herkennen en het deukje in de bumper is van een trekhaak die te dicht bij kwam. Al wel een mooier dan huidige dashboard met navigatie gevonden, nu nog een bumperbeschermer achter. Die kan ook een betere look gebruiken...

dielie850

Citaat van: portlock op 26-03-2015 19:45:08
Hoi welkom op het forum cees

Veel plezier met de auto
in de bumper onder je koplamp, bestuurders kant zit wel een raar deukje in het plastic?

@Ome jeroen,  daar lijkt het wel op ;D
Haha begin jij nu ook al ;D

kulk

#5
Gefeliciteerd, leuke auto!

Ik denk dat het geen 2.4 is maar een 2.5. ( 'oud' type blok dus, en niet met penbobines en etm)
10 Klepper?

Edit:

Vanwaar trouwens de overstap naar een V70?
Forester Turbo lijkt me ook niet verkeerd, zelf zit ik weleens aan een Forester te denken als opvolger voor de roffel

Cees68

#6
Volgens kenteken 106KW en 2.435cc, 10 klepper. Ik zie dat als een '2.4' tenzij Volvo daar graag een '2.5 van maakt ;-)

Heb de Forester met veel plezier gereden, maar na een opgeblazen koppakking (boxer, dus 2x vervangen) en veel reparatiekosten, veel woon-werk verkeer bij 1:10 werd de auto me te duur en heb 'm verkocht. Nu ik vanuit huis werk kan ik weer een minder zuinige auto rijden ;-)

De Forester (1999) heeft bijna evenveel binnenruimte als de V70 classic (hondenren kon 1-op-1 overgezet worden)

kulk

Ok, prima, 2.4 / 2.5 maakt niet uit, 10 klepper staat bekend als een betrouwbaar blok.

Prima km stand ook, distributie al gedaan recent? Dat zou helemaal mooi zijn, kun je voorlopig onbezorgd roffelen denk ik

Cees68

@Kulk: nee, die is op 119k vervangen en de teller staat nu op 244k dus distributie, spanrollen, multiriem en waterpomp zijn spoedig als eerste aan de beurt.

HuuuB

Welkom Cees! dashboard heb ik ook meteen aangepakt toen ik mn 10-klepper kocht. Foto's van nieuwe dash met ingebouwde navi?!!

groet Huub