Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5

Gestart door de Boeing, 25-05-2014 17:28:26

Vorige topic - Volgende topic

de Boeing

Thx voor de tip Yits! Ik zet die Womi Technobond op mijn to-get lijstje (moet trouwens ook nog wat goeie lijm voor mijn dashboard gaan bestellen, eerst maar weer eens wat inlezen :) )

Maar ik kom helaas maar niet aan de leuke klusjes toe (achteras wisselen, M4.4 werkend krijgen, interieur verfraaien, 302 schijven,...). Zo wou ik woensdag avond al even Pukkelpop gaan verkennen, het wordt tegenwoordig moeilijker en moeilijker gemaakt om daar dichtbij te parkeren, maar Héy, daar heb ik een Estate voor, fiets achterin en hoppa!

Wil de achterklep niet open??  :eusa_wall: was dat nu weer?? Na lang proberen met drukken, smeren en sleutel fysiek in achterklep toch open gekregen en maar begonnen met de gebruikelijke dingen loshalen en nakijken:

Kabels zien er goed uit (ook binnenin) en meten ook goed door.

Het zit dus blijkbaar in het slot? deze doet nu ook niet meer mee met de CV. Zijn dit de microswitchs of ben ik aan de buurt voor een heel nieuw achterslot??

Ergernis nr... :

Mijn nieuwe originele!! stabilus gasveren lekken al?!  >:( (ok ze zitten er al 6j in, ma toch...)

razorx

Vrolijk wordt je daar niet van: Van die semi triviale storingen. Vreemd van die Stabilus. Het lijkt soms of alles minder wordt.

de Boeing

Maar helaas was dat nog niet 'het'

Vrijdagavond/nacht op de A2, een ritje wat ik al honderden keren heb gedaan:

een ree @ 110 km/u, een heel luide Doffe klap, ik heb hem zelfs niet zien oversteken, ik zag alleen nog dat ik de achterkant van het beest raakte met mijn rechtervoorkant. Volvo leek het nog te doen (zelfs de lamp brande nog) en omdat het daar heel donker is op de snelweg toch nog circa 1 km verder gereden tot tankstation waar ik veilig kon uitstappen om schade te inspecteren.

Ik was al bijna aan't bellen met mijn Europ assistence (dacht radiator geraakt) maar dat bleek dus ruitenvloeistof te zijn. 

En als grote natuurliefhebber denk ik dan ook nog: ocharme dat beest, ik hoop niet dat ie daar nog ergens op vluchtstrook of onder vangrail ligt te creperen. Kenners verzekerde me later dat deze op slag dood geweest moet zijn, gezien de snelheid, ook al raakte ik enkel de achterkant. Zag de volgende dag pas dat er ook een ferme deuk in het zijscherm zat:

waar dus wss de voorkant van het beest was tegengeslagen...

Na al het kapotte glas en loszittende delen weggehaald te hebben (ondertss al 2u) kon ik mijn rit verderzetten. Maar blijkbaar (las ik achteraf) moet je dus toch de politie bellen in geval van aanrijding met groot wild.

Schade lijkt te zijn:

- alle lampen kapot (ze werken wel nog maar allemaal barsten en afgebroken)
- ruitensproeier reservoir kapot
- moderkuip kapot
- zijscherm ingedeukt en naar achter verschoven (komt nu tegen deur aan)
- alarm (wat wel nog werkt) vertoont kuren en auto gaat nu niet meer op slot met de CV ?!
- en (helaas, mss wel de vervelendste) bumper gescheurd:

en na jarenlang keurig mijn verzekering betalen en nog nooit iets aan de hand hebben gehad, mag ik dit natuurlijk ook weer zelf gaan financieren (heb dan ook geen full onmium/casco)

T5-4life

Dat is flink balen. Zowel voor jou, de auto en de ree.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

kulk

Ai, wellicht is het mogelijk om bij de wegbeheerder aan te kloppen voor wat betreft de schade?

V70geRwin

Zuur maar wel fijn dat je hem niet recht voor de kap gepakt hebt.
Voor je het weet heb je zo'n beest op schoot.

Sterkte met het herstel!

KIM

Zuur dit hoor.
Sterkte met het herstellen van de schade.

Died850

Oef balen van de klap. Zal wel even schrikken zijn geweest. Schade lijkt mee te vallen, hopelijk is de chassisbalk niet verbogen maar verwacht van niet. Succes met het herstellen van de schade!

elianmars

Jeu, dat moet schrikken zijn geweest. Balen van de schade, maar het had veel erger kunnen aflopen  :o

henry classic v70

Citaat van: de Boeing op 20-08-2018 01:49:22
en na jarenlang keurig mijn verzekering betalen en nog nooit iets aan de hand hebben gehad, mag ik dit natuurlijk ook weer zelf gaan financieren (heb dan ook geen full onmium/casco)

Inderdaad melden bij de politie, deze maken daar weer melding van bij wildbeheer...
...voor zo'n ree is het natuurlijk ook bijzonder vervelend alhoewel deze het niet heeft overleefd

Met beperkt casco is de schade ook te claimen bij de verzekering (als wildschade in de polis staat), de zogenaamde WA+ dekt wildschade wel dacht ik. Zelf al eens een jonge ree aangereden met 50km/u (toen nog Golf IV) en had €1250,= schade, was toen WA+ verzekerd, de schade werd vergoed. Ree was trouwens ook overleden...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 20-08-2018 15:56:32
Citaat van: de Boeing op 20-08-2018 01:49:22

Inderdaad melden bij de politie, deze maken daar weer melding van bij wildbeheer...
...voor zo'n ree is het natuurlijk ook bijzonder vervelend alhoewel deze het niet heeft overleefd

Met beperkt casco is de schade ook te claimen bij de verzekering (als wildschade in de polis staat), de zogenaamde WA+ dekt wildschade wel dacht ik. Zelf al eens een jonge ree aangereden met 50km/u (toen nog Golf IV) en had €1250,= schade, was toen WA+ verzekerd, de schade werd vergoed. Ree was trouwens ook overleden...

Ik heb vergelijkbare ervaring, ook een ree aangereden alleen met de motor. Was ook WA+ (beperkt casco) verzekerd, motor + pak heb ik de dagwaarde voor gekregen (motor had ik nog geen dag dus was aankoop waarde). Hoop dat jij het ook zo af kunt wikkelen.

Edit: mobiele telefoon typo
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

855/96

Kennis van mij heeft zelfde meegemaakt, uit onwetendheid, pas een dag of twee later melding bij politie gemaakt. Verzekering deed niet moeilijk en keerde gewoon uit.
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

razorx

Citaat van: T5-4life op 20-08-2018 07:35:43
Dat is flink balen. Zowel voor jou, de auto en de ree.
Yep. Maar het had erger kunnen zijn.

clk-p

Ooh Deer,
Zonde.. Succes met het herstellen, had idd slechter af kunnen lopen, maar 't blijft K#T als het jezelf overkomt.