Veranderen turbo spruitstuk TD04-16T

Gestart door its_Edwin, 05-06-2014 22:28:55

Vorige topic - Volgende topic

its_Edwin

Hallo boppers,

Ik heb een V70 T5 uit '97. Ik heb een TD04-16T met rechte aansluiting. Nergens een turbo met rechte aansluiting te krijgen, maar wel met een schuine flens zoals hieronder. Ik weet dat het mogelijk is om deze flens los te koppelen van de turbo en over te zetten. Nu hoor ik dat het niet verstandig is om dit te doen omdat dan de turbo druk niet hetzelfde kan zijn? Wat is jullie mening?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

)()()sT

Ik zou een downpipe met schuine aansluiting zoeken. Een 16T met schuine flens rijdt veel pittiger dan een 16T recht :D

Hans Duiven

Ik heb dr nog wel eentje liggen. Geen grote 3 inch maar een 2,5 inch,
inclusief beide lambda sondes

its_Edwin

Tja das een goeie, andere downpipe. Ik moet eerlijk zijn dat ik weinig kaas van de turbo gegeten heb, vandaar ook mijn vraag hier.

@ Hans, bedankt voor de aanbieding. Wat maakt dan nog het verschil tussen de 3 en 2,5? Vermogen?

Sbv

turbo is nog gewoon nieuw te koop met rechte flens bij mijn weten

scania164

Hoi
Anders europeantuning bellen.
Dan kont vast goed!

innocenti

Kan een 16T met schuine flens zonder software aanpassingen zomaar gemonteerd worden?

)()()sT

Nou, eigenlijk moet je wel je sw. laten aanpassen. Ik heb echter op mijn 850 die 16T-schuin met nog de oude Rica 15G software. Meten is weten, maar alles was prima.
Een 16T met schuine flens spoelt sneller op en voelt gretiger. Daarnaast ben je bv. met chippen met een 16T-recht bij ~280 paarden wel klaar, met zo'n schuine flens komt men zo over de 300 :o

its_Edwin

Wow bremsen bitte! Jullie gaan te vlug.

Wat verstaan jullie onder "sw'? Is hij dus niet plug and play na het veranderen van de downpipe?

Nordschleife850R

Citaat van: its_Edwin op 06-06-2014 09:01:07
Wow bremsen bitte! Jullie gaan te vlug.

Wat verstaan jullie onder "sw'? Is hij dus niet plug and play na het veranderen van de downpipe?

Software  ;)

its_Edwin

Gister bij Hans, een andere downpipe opgehaald. Bedankt nog Hans! Volgende week maar eens aansluiten. Hoop dat deze dan idd wat gretiger is.  ;D

Wout309t

Let even op of de water aansluitingen hetzelfde zijn. Die zouden weleens aan de andere kant kunnen zitten...
2011 V70 2.0T R-Design MT

its_Edwin

Hans Duiven

Citaat van: its_Edwin op 12-06-2014 10:22:24
Gister bij Hans, een andere downpipe opgehaald. Bedankt nog Hans! Volgende week maar eens aansluiten. Hoop dat deze dan idd wat gretiger is.  ;D

Ik zou willen zeggen: Jij ook bedankt!

;D

its_Edwin

Even uit nieuwsgierigheid; een 3 inch downpipe is die wel pas klaar op de rest van de uitlaat? Of moet je dan ook de rest van de uitlaat vervangen?