Vialle Verdamper Type F en D

Gestart door AntonioMontana, 08-02-2006 17:52:27

Vorige topic - Volgende topic

AntonioMontana

Ik heb een G3 Vialle systeem (binnen zo'n groen-rood schakelaartje) met een Type F verdamper (dikke cylinder onder mijn accu gebouwd), en nu wil ik daar een nieuwe verdamper in hebben. Ik ken iemand die er nog eentje heeft, helemaal nieuw, alleen is dat eentje met de volgende specificaties :

Als ik de voorkant bekijk in het midden Vialle Holland Kemenade 12 Son
Links: D type       WP312P.S.I.      WC038-LBS
Rechts:Certificatie RDW VIAG 0604
Op de zijkant staat 1T34746391

Gaat deze verdamper passen/werken in mijn systeem? Past bijvoorbeeld een type D op een systeem waar een Type F in zit? Hoewel het mij lijkt dat dat niet zo is, maar misschien dat iemand er hier meer over kan vertellen?

AntonioMontana

Na wat navraag blijkt dat een type D hetzelfde is als een type F, alleen heeft de D geen gasafsluiter ingebouwd, die zou dus nog erop gezet moeten worden.

Dan is de vraag nu; wie weet hier meer van, een gasafsluiter zelf aan een verdamper koppelen?

daytonawim

Mm, klingt als zorg dragen voor een lege gastank !

AntonioMontana

Citaat van: daytonawim op 09-02-2006 19:58:12
Mm, klingt als zorg dragen voor een lege gastank !

Bedoel je dat de tank leeg moet zijn voordat ik eventueel aan de slag ga met verdampers wisselen? Of dat die Type D verdamper ervoor zorgt zonder afsluiter dat mijn tank zo leeg loopt :)?

Op de tank zelf zit ook een gasafsluiter dus voor de vervanging hoeft de tank niet leeg te zijn.

Maar al met al denk ik dat het een vrij ingewikkelde operatie wordt om een gasafsluiter op een Type D te klussen, en dat ik er beter aan doe om een Type F te zoeken en die Plug&Play in te bouwen. Maar mocht iemand nu zeggen dat t eenvoudig te realiseren is een Type D aanpassen met gasafsluiter dan hoor ik dat graag!

daytonawim

Als je aan de gas afsluiter gaat verken, verplaasten en/of veranderen, zou ik eerst de tank leeg rijden.

Dat is ook een van de redenen dat ik het heb laten doen incl inregelen

alfredgeel

mensen,mensen,mensen,.....

Ik dacht dat jullie nederlanders toch wat meer op de hoogte waren van LPG;
Het zijn jullie zelfs die lang voor ons , Belgen, de elektrische afsluitkraan verplicht maakten op jullie gastanken.
Maw als het contact afstaat en/of de motor draait niet op LPG zal de tank geen LPG verliezen.
Hetgeen er vrijkomt is de LPg die in de leiding zit.

Het verschil tussen D en F is inderdaad de afsluiter.
Het is vrij eenvoudig om daar een losse afsluiter op te bevestigen, er bestaan koppelstukjes voor.

MAAR,

als het orginele installatie is van Vialle is de kans groot dat een D-type niet gaat passen omdat de afsluiter dan in de weg gaat zitten.

Mijn tip is;
kkop gewoon een nieuwe orginele F-verdamper van vialle bij je gasboer, plaats die ipv je oude en je hebt weer jaren rijplezier.

grtn

AntonioMontana

Wat ik al dacht dus, een D inbouwen wordt te veel gepruts. Bedankt voor de uitleg! Ik ga binnenkort wel uitkijken naar een F verdamper.