aandachtspunten bij een proefrit

Gestart door polletje850, 30-01-2003 22:52:17

Vorige topic - Volgende topic

tin_vervo

orginele van volvo,met pakking .ik vind het wel meevallen

ed

Vreemd dat de prijzen van iets simpels als een thermostaat toch weer overal verschillend zijn. Bij de dealer wel te verstaan.
Ik heb eerder al bedragen gelezen van 39 euro, en nu weer 17 euro. Zouden ze maar iets doen??
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

CiteerEd,

Ik vertrouw een dealer niet meer in wat hij allemaal verteld over de auto. Ze maken er een mooi verhaal van maar of het allemaal klopt...
Dennis, als ik jou was, ga kijken naar een auto die goed op je overkomt, stel vragen en als je er een goed gevoel bij krijgt, laat een onafhankelijke DEKRA of ANWB keuring uitvoeren. Dan krijg je een behoorlijk beeld.

Reitse,

Ik heb mijn auto niet bij een dealer gekocht. Vandaar uit heb ik de dealer gebeld waar de auto altijd in onderhoud is geweest (boekje). Dan hebben ze niets te verbergen denk ik.
Als je de auto koopt bij de dealer waar hij onderhouden is zullen ze misschien wel iets minder eerlijk zijn.

Volgens mij heb jij erg veel pech gehad met jouw auto is het niet? Ik kan me voorstellen dat je dan het vertrouwen verliest in een dealer. Ze zijn gelukkig niet allemaal zo. Je mag wel kritisch blijven, maar achterdochtig hoeft volgens mij niet altijd. Het nadeel is daarvan dat je alles en iedereen gaat wantrouwen. Gelukkig zijn er ook nog bedrijven die wel het beste met je voor hebben, al willen ze uiteraard ook geld verdienen.

Is jouw auto nu in orde, of mankeert er het e.e.a. aan. Wat is er zoal aan stuk gegaan, en wat is er niet onder garantie vervangen?

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Veel pech heb ik niet gehad, dat valt allemaal best mee.
M'n dashboard is stuk, da's het ergste.
Het probleem is dat de dealer waar ik de auto gekocht heb niet helemaal eerlijk was (6 boxen verkopen, zitten er 4 in; auto is helemaal kleurecht, blijkt bij twee deuren te zijn overgespoten; bij aflevering wordt de auto uitgelijnd, is niet gebeurd). Het zijn kleine dingetjes maar die tellen bij mij wel.
Wat ik alleen maar aan wilde geven is dat je bij een autodealer kritisch moet luisteren en niet alles moet geloven (hét grote leerpunt van mij...)

ed

Zo zie je maar weer: alles op papier zetten doet wonderen. Hij kan dan nooit meer onder de beloftes uit. Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je daar van baalt.
Ik heb zelf ooit eens een golfje gekocht (mijn tweede auto). Ik ruilde daar mijn diesel golfje op in. Was een goede deal, maar ik wilde de auto door een plaatselijke garage laten keuren. Ik had al iets aanbetaald. Van die keuring wilden ze dus niets weten. Ik heb daar ruzie gemaakt, maar dat hielp natuurlijk niets. Het waren echt van die zware jongens". Dat was voor mij wel een goede les, en gebeurt je als het goed is maar één keer. Ik heb de auto geloof ik 3 weken gehouden. Het zit je dan toch niet lekker, en wilt er zo snel mogelijk vanaf.

Reitse

Alles op papier zetten, én alle gemaakte opmerkingen nalopen. Als ze stellen dat er 6 speakers in een auto zitten, laat ze maar zien. Als er nieuwe bougies in gekomen zijn, draai er maar eentje uit zodat je kan dattie nieuw is.

ed

Dat gaat wel erg ver. Zou jij dat doen bij een volgende auto? Meestal krijg je wel een idee of ze eerlijk zijn of niet. De garage (een goede tenminste) wil zijn klanten ook graag weer terug zien. Met zo'n houding kom je niet ver natuurlijk, en houd je geen klant over.

Reitse

Bij aankoop van een volgende auto wel ja. Bij beurten vertrouw ik het allemaal wel.

polletje850

Hallo allemaal,

Ik heb hem hoor  ;D. Ik dacht ik laat het jullie nog weten. Nog bedankt voor jullie reakties.
Na bijna 2 weken ben ik nog steeds ondersteboven van de mooie roffel. Wat een prachtig geluid zeg  :D
Het valt me op dat sinds ik mijn roffel heb, ik nooit meer de kortste weg maar de langste weg van A naar B neem. Ik kan er niets aan doen: IK MOET KM'S MAKEN  :P !!
Tot de volgende keer op dit forum.

dennis

jan855t5r

Ik heb mijn auto recentelijk verkocht aan een forum-lid.
Hij heeft de auto laten keuren door DEKRA, een zeer uitgebreide keuring waarbij zelfs de bougies eruit gaan(compressie-test). Het kost flink wat maar dan weet je ook exact(!) wat er goed/slecht aan de auto is. Bovendien heb je dan een zeer goede onderhandelingstool om alles te laten herstellen voor je de koop sluit. Je kan dan de herstellingen weer gratis laten nachecken bij DEKRA (na-keuring)

Een handelaar/particuliere verkoper die dit niet toestaat heeft iets te verbergen, lijkt mij. Dan wil je die auto van hem meteen al niet meer hebben, toch?

Op deze manier loop je nauwelijks risico om een kat in de zak te kopen.

Ilas

CiteerIk heb mijn auto recentelijk verkocht aan een forum-lid.
Hij heeft de auto laten keuren door DEKRA, een zeer uitgebreide keuring waarbij zelfs de bougies eruit gaan(compressie-test). Het kost flink wat maar dan weet je ook exact(!) wat er goed/slecht aan de auto is. Bovendien heb je dan een zeer goede onderhandelingstool om alles te laten herstellen voor je de koop sluit. Je kan dan de herstellingen weer gratis laten nachecken bij DEKRA (na-keuring)
Een handelaar/particuliere verkoper die dit niet toestaat heeft iets te verbergen, lijkt mij. Dan wil je die auto van hem meteen al niet meer hebben, toch?
Op deze manier loop je nauwelijks risico om een kat in de zak te kopen.
Jan heeft helemaal gelijk. De keuring koste mij 175 euro's maar er kwam een dusdanig positief rapport uit dat ik verder geen twijfel meer had over de aanschaf van Jan zijn T5-R. Het is echt een hele uitgebreide test en er kwam duidelijk uit naar voren dat de auto technisch gezien in een hele goede staat verkeerde (behalve dan een wiellager waarvan ik al heel netjes van tevoren had vernomen dat deze vervangen moest worden). Zo'n rapport geeft zowel aan de koper als verkoper een heel stuk duidelijkheid bij de verdere afhandeling van de verkoop.
Ik heb in een eerder stadium van mijn zoektocht naar een 850 ook al een (goedkope) T5 laten keuren door de ANWB. Dat koste mij toen 218 euro's (dus de Dekra is behoorlijk goedkoper en zeker net zo uitgebreid). Daar kwam een rapport uit naar voren dat ik online heb gezet en waarover ik hier adviezen heb gevraagd. Van iedereen kreeg ik te horen dat ik op basis van het rapport de auto NIET moest kopen. Dat heb ik dus ook niet gedaan en achteraf ben ik daar heel blij om. Kortom: gewoon doen, zo'n keuring !

Jan, moet jij je nick trouwens niet veranderen ;D ;D
"Motormuziek ....."