4 gaten probleem

Gestart door thuur, 02-11-2004 22:35:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Beste Forummers en Leden,

Ik heb op dit moment vier 15" aftermarket 5-spaaks 4-gaats velgen op m'n 855 zitten. 1 Velg is niet meer 100%, die heb ik laten rechtkloppen, maar hij is iets uit het hart verbogen waardoor ie nu als achterwiel dienst doet. Ik heb er geen last van, maar het idee stoort me.  :-\

Nu ben ik dus toch op zoek naar een setje vervangende velgen. Ik kan gewoon naar de bandenboer gaan en voor 400 euro nieuwe aftermarket velgen erop laten leggen, maar dan heb ik nog maar aftermarket..  ::)

Ik heb al een aantal mensen/bedrijven gebeld met 4 gaats velgen, maar ze kunnen me blijkbaar niet zeggen of de velgen recht zijn. Kijk, ik verwacht geen nieuwe velgen van die leeftijd, maar recht moeten ze zijn!

Ik had 4 6-spaaks origineel gezien, maar toen ik vroeg of ze recht waren hoorde ik de velgen vallen op de achtergrond en kreeg ik het onnozele commentaar 'O, nu zitten er nog een paar krassen op'...  :P ::)

Ik begin nu te twijfelen of ik wel op zoek moet gaan naar originele velgen aangezien ze dun gezaaid zijn en dus niemand mij wil vertellen hoe het met de velgen gesteld is.


Dus: Waar kan ik (liefst 15", want net nieuwe banden) velgjes uithalen met enige vorm van zekerheid?? Of moet ik er maar vanaf zien en toch voor aftermarket gaan?


Gr 8)

daytonawim

Thuur,

Als jij de zelfde velgen heb als ik dan geloof ik dat er in heerveen nog 1 bij de sloperij ligt :-)

thuur

Citaat van: Ludo op 02-11-2004 22:38:10
thuur, aan welke maximale prijs had je gedacht ?.

Tja, de marktwaarde van die dingen ligt rond de 120 tot 150 euro per set van 4. Maar hangt sterk af van staat van evt. banden en uiterlijk (parkeerschade). En als ik garantie (in wat voor een vorm dan ook) krijg wil ik nathuurlijk meer betalen. Ligt er een beetje aan zal ik zeggen.

[hees]
You gonna make me an offer I cannot refuse? ;D
[/hees]


Gr 8)

thuur

Citaat van: daytonawim op 02-11-2004 23:21:49
Thuur,

Als jij de zelfde velgen heb als ik dan geloof ik dat er in heerveen nog 1 bij de sloperij ligt :-)


Heerenveen? ;D (350 km)

Daar ligt vast nog meer wat ik kan gebruiken (w.o. een onyx green motorkapje). Moet ik een hunt for 850 parts beginnen? ;)

Nee, ik heb aftermarket 5 spaaks die je echt van Polo tot Benz ziet  ::)


Gr 8)

Derks

Zou eens bij Auto rima ( sloop) gaan kijken, krijg je een maand garantie.
In die tijd kun je ze wel even op de balanseer machine laten zetten om te kijken of ze een beetje ok zijn.


gr derks

Plim

#5
Thuur,

bij Auto Rima in Veldhoven kun je een setje origineel lichtmetaal (4-gaats) krijgen voor ongeveer 250 euro.

Heb er zojuist 4 gaats staal gekocht voor winterbanden van mijn 850.

Venetian Red

Derks

 Vlgs mij is het Ato Rima in druten en Marans in Veldhoven


gr derks

Plim

eh.... klopt helemaal. Ik ben in veldhoven geweest.... bij Marans dus. Daar is het setje 4 gaats lichtmetaal te vinden voor 250

Hoe kom ik nu aan Auto Rima ??? ??? ???   (ik ben toch te jong voor dementie )
Venetian Red

BartT5R

#8
Die originele lichtmetalen 4 gaatsen zijn waarschijnlijk in Belgie bij Lemmerz gemaakt, dan zijn ze zeker goed, want dan heb ik ze waarschijnlijk nog op de draaibank gehad. ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

thuur

Citaat van: BartT5R op 20-11-2004 20:37:33
Die originele lichtmetalen 4 gaatsen zijn waarschijnlijk in Belgie bij Lemmerz gemaakt, dan zijn ze zeker goed, want dan heb ik ze waarschijnlijk nog op de draaibank gehad. ;D

Liggen er niet nog een paar onder de draaibank? ;)


Dank jullie wel! Het zijn stevigere prijzen dan een sporadisch setje op de diverse internetsites maar ik neem aan dat ik ze kan ruilen indien er toch weer een kromme tussen zit. Ach, dat bespreek ik daar wel.

Gr 8)

Plim

volgens mij krijg je 3 maaden garantie op alle onderdelen die je bij Marans koopt. Dus ook op velgen.
Venetian Red

thuur

Na lag gezocht te hebben dan toch een update:

Inmiddels heb ik voor de Kerst van mijn vrouw een setje originele GLE velgen gekregen! Wat is de naam van die velgen eigenlijk? De prijs was alleszins schappelijk: 150 euro. Wel even zelf gehaald vandaag (en nog wat kleinigheden meegenomen ;))

De velgen zien er goed uit en aan het (minimaal) bijgeslagen lood te zien ook niet scheef.

De velgen zijn voorzien van 2 paar banden, t.w.:

Michelins Pilot Premacy 195/65/15 en Vredestein Protrac II 195/60/15. De laatste hebben nog zo'n 3 a 4 mm profiel en zien niet scheef afgesleten uit (goed voor achter dus)

De Michelins zijn ook nog goed, ware het niet dat 1 band een geheel vlak stukje aan een zijkant heeft zitten van zo'n 20 cm (op de grens waar het profiel ophoudt, ze zijn gebruikt als voorbanden, dat is duidelijk te zien).

De banden wat ik nu heb: achter 2 verschillende 205/65/15's welke nog volstaan als achterbanden maar niet meer top zijn.

Dan heb ik net 3000 km geleden Gislaveds erop laten leggen in de maat 195/65/15 (als vervanging van de vorige, ik heb zelf niet op de maat gelet, de bandenboer heeft dezelfde maat aangehouden). Deze banden hebben uiteraard nog een ravijndiep profiel.

Mijn volgende probleem (en daarvoor graag jullie mening ;)):

Ik wil graag goede banden in de goede maat overal, maar hoe kom ik hiermee weg?? Mijn vrouw gaat het vast niet begrijpen dat ik weer 2 nieuwe voorbanden nodig heb ;)

Kom ik met die Michelins door de APK bv?


Thanks for any advice!

Gr 8)

thuur

De Argo's zijn inmiddels voorzien van 4 Michelins Energy in de juiste maat!

Daarbij nam hij de oude banden dus in (kreeg maar liefst 20 euro voor de Gislavedjes waar ik 3000 km geleden 180 voor betaald had.. :-X). De overige banden heeft hij verrekend met monteren/balanceren en mileubijdrage.


Gr 8)