Heb ik alarm/startblokkering

Gestart door Teun Baartman, 25-11-2004 15:34:52

Vorige topic - Volgende topic

Teun Baartman

Ben sinds kort in het gelukkige bezit van een T-5R uit nov 1995. Ik vraag me af of deze auto uitgerust is met alarm en startblokkering en hoe ik dan kan vaststellen.

De afstandsbediening is zwart, merk Volvo (althans dat staat er op) met twee knoppen (lock en unlock). De vergrendeling gaat goed ik zie of hoor echter geen signalen dat het alarm er op/af gaat. Midden op het dash-board zit een soort led die overigens niet knippert.

In het duitse instructieboek staat iets over dat je twee maal de lock knop zou moeten indrukken maar dat werkt ook niet.
Wij is een woord voor koningen
en zij die hun slippen dragen.

Bas850

Hoi welkom hier,

Makkelijke manier is raam open zetten en deurdicht doen vergrendelen met afstandbediening. Dan via raam de deur open met binnenhandgreep gaat ie af weet je het.
;D
"to finish first, you first have to finish"

Peth©oni

Citaat van: Teun Baartman op 25-11-2004 15:34:52
Ben sinds kort in het gelukkige bezit van een T-5R uit nov 1995. Ik vraag me af of deze auto uitgerust is met alarm en startblokkering en hoe ik dan kan vaststellen.

De afstandsbediening is zwart, merk Volvo (althans dat staat er op) met twee knoppen (lock en unlock). De vergrendeling gaat goed ik zie of hoor echter geen signalen dat het alarm er op/af gaat. Midden op het dash-board zit een soort led die overigens niet knippert.

In het duitse instructieboek staat iets over dat je twee maal de lock knop zou moeten indrukken maar dat werkt ook niet.

Welkom en wel even voorstellen in "wie ben ik" met foto.....  :-X ::)

Maar voor je alarm, zou er als deze af-fabriek gemonteerd zou zijn, een volvo-guard in zitten (knipperende driehoek in de vooruit-stijl)

Start-onderbreker is des tijds uitgevoerd met een zwart sleutel-tje welke je in een rond gat plugt wanneer er een rood lampje continu gaat branden..... en starten maar.

Hoop dat hier wat aan hebt, anders even zoekfunctie.....  ;)  ;D

Maar volgens jouw afstandbediening heb jij "gewoon" de cv-vergrendeling met afstandbediening, volvo-guard is de grijze afstandbediening.
Het ledje in het midden van de dash is volgens mij een optie op een uitgebreidere alarm-installatie (als ik het goed heb)

Dus denk dat er geen alarm in zit, tweede check is motorkap open en kijken of je een sirene ziet zitten....

Teun Baartman

OK, ik heb dus geen alarm. Wat is een goede optie om dit alsnog te (laten) installeren. Origineel Volvo? Of iets anders? Liefst wel iets dat het niet noodzakelijk maakt om met meerdere AB's te moeten rotzooien.

Thx, Teun ???

Peth©oni

Ongetwijfeld kun je een volvo systeem laten inbouwen, en is orgineel. Maar je kan ook andere merken gaan kiezen, clifford, gemini etc.
En dat werk ook per systeem met 1 ab, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

suc6

Teun Baartman

floortom

Hallo Teun,

Ik heb recent bij Sjoerd de jager een gebruikte originele volvo guard gekocht met 1 handzender en dit bij volvo laten inbouwen . Werkt perfect,

succes!!

'sjoerd_de_jager.ua3bt9dv315b160spc6@zend.nu'