Project 850R

Gestart door Remo1970, 09-06-2014 21:02:12

Vorige topic - Volgende topic

de Boeing

goe bezig!

qua radiator:

boven NA, onderste turbo ...

Qua grit in spruitstuk, been there done that... wel beetje raar dat partij als Viva dat zo levert... Ik zou hem zeker nog een keer goed schoonmaken, dat grit en residu wil je niet door je zuigerveren/turbo jagen!

Wat bij mij uiteindelijk werkte was het spruitstuk in zijn geheel in een emmer met koudontvetter (spul wat ze voor oliespoelbakken gebruiken) laten weken voor een nachtje:

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=70606.165

Remo1970

Citaat van: V70R^2 op 27-11-2018 16:46:19
Zelf had ik al een aluminium radiateur met warmtewisselaar (45mm), maar nu komt er een volledig aluminium dikkere radiateur(55mm) zonder oliekoelers/warmte wisselaars, is even wachten, custom aanvraag buiten de groupbuy van laatst om, 10 weken levertijd.

Wanneer ben je van plan alles er in te hangen? Je bent al flink wat jaren bezig met al die mooie spullen te verzamelen, je zal nu wel moeite moeten hebben met wachten op wat het wel niet gaat brengen? ;D
Klinkt goed!

Haha dit project heeft het meeste van  mn geduld ooit gevergd!! Ik wil in 2018 de motor horen!

Remo1970

Citaat van: arjenT5R op 27-11-2018 17:07:29
Heel mooi allemaal zeg :) je pakt het chique aan!

Waarom hou je de rotor en verdeler? Zou je niet gelijk Cops nemen dan? :)
Binnenkort haal ik bij Sebastiaan Schutten mn nieuwe ECU 4.4 op, moet dan toch eens bijpraten wat nu nog handig is om aan te pakken.
Ga de auto (hopelijk) snel eerst inrijden. Daarna re-mappen. Daarna weer even mn geduld testen. Kan in ieder geval nog genoeg lezen hier op het forum! ;)

Remo1970

Citaat van: de Boeing op 27-11-2018 17:09:03
goe bezig!

qua radiator:

boven NA, onderste turbo ...

Qua grit in spruitstuk, been there done that... wel beetje raar dat partij als Viva dat zo levert... Ik zou hem zeker nog een keer goed schoonmaken, dat grit en residu wil je niet door je zuigerveren/turbo jagen!

Wat bij mij uiteindelijk werkte was het spruitstuk in zijn geheel in een emmer met koudontvetter (spul wat ze voor oliespoelbakken gebruiken) laten weken voor een nachtje:

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=70606.165

Ik durfde het niet aan met de door Viva geleverde intake manifold. Net wat je zegt, wil die zooi niet in mn turbo etc hebben!
Bedankt voor de tip!

Is toch een behoorlijk verschil qua radiateur. Baal dat ik daar niet goed over heb nagedacht :(

vasquez

Wat voor olieretour gebruik jij trouwens?!  :eusa_eh:

V70geRwin

Deze radiateur gewoon hier aanbieden en verkopen dan maar, beter nu in 1 keer goed doen toch?

Mooi project man  :eusa_clap:

Remo1970

Citaat van: vasquez op 28-11-2018 08:42:17
Wat voor olieretour gebruik jij trouwens?!  :eusa_eh:

Leiding is voor het monteren iets schuiner gezet. Op de foto staat hij te recht onder de turbo.

Remo1970

Citaat van: V70geRwin op 28-11-2018 12:07:16
Deze radiateur gewoon hier aanbieden en verkopen dan maar, beter nu in 1 keer goed doen toch?

Mooi project man  :eusa_clap:
Thnx! Ja heb je zeker een punt!

Remo1970

Iemand nog een tip om aan een Forge split r BOV te komen?

vasquez

Ik heb die van mij volgens mij via www.gmb-tuning.nl gekocht.

Weet niet meer zeker, op een gegeven moment kwamen onderdelen overal vandaan :D

Remo1970

Citaat van: vasquez op 29-11-2018 14:35:57
Ik heb die van mij volgens mij via www.gmb-tuning.nl gekocht.

Weet niet meer zeker, op een gegeven moment kwamen onderdelen overal vandaan :D

Thnx!

Is binnen

Remo1970

Kan iemand mij aan het juiste artikelnr motorsteun helpen? (onder de distributie)

Bouwjaar 1996, volvo 85R handgeschakeld.

Alvast bedankt!

Overigens 2018 niet gehaald, maar motor is nu ingebouwd. Alleen nog een nieuwe motorsteun en luchtfilter en dan kan het monster de weg op. ;D ;D ;D

Remo1970

Citaat van: Remo1970 op 19-03-2019 19:52:18
Kan iemand mij aan het juiste artikelnr motorsteun helpen? (onder de distributie)

Bouwjaar 1996, volvo 85R handgeschakeld.

Alvast bedankt!

Hoop dat iemand me op weg kan helpen!
Hieronder is het onderdeel nr 16 wat ik zoek (heb nu al 2x het verkeerde deel binnen gekregen)

Overigens 2018 niet gehaald, maar motor is nu ingebouwd. Alleen nog een nieuwe motorsteun en luchtfilter en dan kan het monster de weg op. ;D ;D ;D

Stefan

Hoewel ik geen expert ben, denk ik dat positie 22 op je tekening de motorsteun onder de distributie is, en pos. 17 de plaat waarmee deze tegen het blok wordt gemonteerd.
Ik zie ook dat je de B5244T als motor hebt geselecteerd, bij mijn weten (ik heb ook een R) hebben wij een B5234T4 (alleen MT). De rechter motorsteun van een B5232T blok is niet het zelfde als die van een B5244T.

Volgens mij moet je deze hebben: part. nr. 8631698 https://www.estateservices.nl/motor/motorrubbers/motorsteunrubber-850-s-v70-96-r-febi.html
maar check dat gerust nog even bij iemand anders :eusa_shifty: voordat je deze besteld. (Persoonlijk zou ik voor een originele gaan)
Op sites zoals Skandix skandix.de kun je onderdelen op VIN zoeken, deze bevat oa. de motor- en bak code van je R.

Edit:link gefixed
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Remo1970

Hi Stefan, bedankt voor jouw reactie!

Klopt wat je zegt, echter nr 16 is de plaat waar het om gaat.
Had het plaatje (andere motor) voor de beeldvorming gebruikt heb idd een B5234T4.

De link die je stuurde betreft nr 22 zoals ik het zie en Skandix.de is under construction ;D ;)