Wie heeft ervaring met dashboard lijmen i.v.m rammel?

Gestart door Racingbrick, 10-06-2014 16:34:08

Vorige topic - Volgende topic

its_Edwin

Ik heb ook een kraak/rammel. Gek wordt je er van. Het is alleen altijd zo'n k*t werk om alles los te halen.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-06-2014 10:17:49
Dit heb ik gekocht in een auto elektra winkel in Delft. Naam herinner ik me niet meer. Eerder ben ik bij tientallen winkels geweest en iedereen kijkt je heel glazig aan als je er naar informeert.

Dat is mijn ervaring inmiddels ook. Iemand moet dat toch voor Volvo, en vele andere merken, maken?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-06-2014 10:09:54
Weet iemand waar die tape te koop is, die Volvo her en der gebruikt om contactgeluid te vermijden? Het is van die zwarte tape, met aan de ene kant een plaklaag en aan de nadere kant een soort vilt- of textiellaagje. Het zit bijvoorbeeld om de aircomodule in het dashboard maar ik ben het op meer plekken tegenkomen.

Heb al eens gegoogled, maar niets gevonden, maar dat kan komen omdat ik het goede zoekwoord niet weet.  
Fietsenwinkel, tape voor om het stuur niet hetzelfde?

Bedoel je dit: http://www.pdaplus.nl/nl/tesa-linnen-fleece-tape-19mmx25m-09-2507.html
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jeroen74

http://www.toolspot.nl/contents/nl/p54313.html

Wel eens gehaald bij een automaterialenhandel, en Brezan heeft het ook wel. Heb ondertussen wel een rolletje of twee in de auto zitten ;)

Racingbrick

Citaat van: elianmars op 11-06-2014 23:37:28
Heb je al een ander dashboard, Raymond?

Ja, uit de C die ik verkocht heb om te slopen.....
oud ijzerboer neemt geen plastic aan volgens mij.

heb je zin dan?

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: volvobug op 12-06-2014 10:28:50
Bedoel je dit: http://www.pdaplus.nl/nl/tesa-linnen-fleece-tape-19mmx25m-09-2507.html

Zojuist zo'n rolletje besteld. Kijken of het wat is. Het was dus de kunst om het juiste Google-woord te vinden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

spitsrijder

Om te dempen kan je ook even googlen op "velcro tape". Heb je ook SA (self adhesive, oftewel zelfplakkend) versie van en die kleeft als de ziekte. De zachte versie is (hook) uitstekend materiaal om resoneren/rammel tegen te gaan. Het gaat hier eigenlijk om klitteband.

Racingbrick

goed idee, maar hoe krijg ik dat aan de interieurkant geplakt?
dat is waar de rammels zitten.

ik rij er nu 50000km mee, en dat is anderhalf jaar, nu genoeg geweest..... ik moet er nu echt iets aan doen...

Ewout Schalkwijk

Toch gewoon dash eraf halen. Ga ik ook doen. Als het al lukt om de rammels te elimineren, dan is dat de enige manier.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

t_w

Bekend probleem...

Link naar howto met veel foto's...

Ik kwam dit tegen:

Hier zie je al zo'n stalen vierkantje liggen, wat eigenlijk 'vast' in het dashboard hoort te zitten...

En zo zagen de ophangpunten in het dashboard eruit:

Dashboard eruit sleutelen viel me eerlijk gezegd mee.
Ongeoefend in anderhalf uur tijd was ie er uit, inclusief het maken van foto's along the way ;)...

Succes ;)

Ewout Schalkwijk

Heel mooi beschreven. Ga ik zeker gebruiken.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: t_w op 12-06-2014 22:52:16

Ik kwam dit tegen:

Hier zie je al zo'n stalen vierkantje liggen, wat eigenlijk 'vast' in het dashboard hoort te zitten...
http://www.weegerink.com/V70R/2013-26-17.JPG

En daar is de oorzaak van de rammel  :eusa_angel:

Ewout Schalkwijk

En zulke rammels heb ik niet. Het is alleen van dat ellendige plastic geskweak. Alsof ruit en dash heel licht tegen kaar aan liggen te piepen. De ene keer is het doodstil, de volgende keer wordt je er neurotisch van.

Ik heb gewoon heel veel zin om het dashboard eraf te halen en dan gelijk m'n houtset monteren. @Racingbrick: plan je vakantie even deze kant op.

Ewøut

Racingbrick

haha, ja dat zal fijn zijn.. maar lukt me niet vrees ik.

Wbt het squeek geluid, losmaken en weer vastmaken zou volgens de "geleerden "ook kunnen helpen.

Ik ben 100% zeker dat ik van die afgebroken stukken heb , minimaal aan de linker kant.

Zulke zaken komen vaak na het vervangen van de verdamper ( te strak aandraaien ) en het zit op een redelijk kwetsbare plek, vaak warm door de zon etc.
De weekmakers verdwijnen dan uit het kunststof en dan word dat spul krokant...

ik ga toch maar verder met de dash vervangen vrees ik... zie er niet echt naar uit maar denk wel dat ik een fijnere wagen terug krijg na vervanging..

H_Rovers

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-06-2014 07:13:14
En zulke rammels heb ik niet. Het is alleen van dat ellendige plastic geskweak. Alsof ruit en dash heel licht tegen kaar aan liggen te piepen. De ene keer is het doodstil, de volgende keer wordt je er neurotisch van.

Ik heb gewoon heel veel zin om het dashboard eraf te halen en dan gelijk m'n houtset monteren. @Racingbrick: plan je vakantie even deze kant op.

Ewøut
Dit heb ik dus ook, precies wat jij omschrijft. Ik wilde voordat ik deze richting op ga eerst de bouten achter de parafaan voorzichtig aandraaien, heb jij dat al geprobeerd?