Sheriff is zoekende.....

Gestart door Sheriff, 07-06-2014 15:50:05

Vorige topic - Volgende topic

Sheriff

Goeiemiddag allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, zal me dus eens netjes voorstellen.

Mijn naam is Sharif, ben 36 jaar en ik woon met mijn vriendin en zoontje in een dorpje bij Venlo.
Heb in het verleden altijd BMW gereden (altijd 325i E30, dat zijn die 3 series uit de jaren 80), dat was en is mijn grote passie. Hierbij een fotootje van mijn laatste 325i:

Daarna, gaan samenwonen, we kregen gezinsuitbreiding en hebben toen van mijn ouders een Renault Laguna gekregen:

Heb hem gekregen met 137.000 km en inmiddels staat er 210.000 km op de teller. Alleen de laatste tijd begint de auto steeds meer kuren te krijgen en heb er de laatste tijd al zoveel geld in gestopt om hem te maken, en elke keer ging er weer iets anders kapot, of een sensortje of wat dan ook, waardoor het rijplezier in deze auto volledig weg is.
Zo op zich reed ie echt fijn, en was ook heel groot (voor wat ik gewend was), dus wil hierna weer een grote auto.
Maar aangezien er nu weer wat elektrische dingetjes roet in het eten gooien, wil ik er niet meer nog eens een paar honderd euro in gaan stoppen. Auto moet dus weg.

Ja, wat wil ik hierna.......mijn hart ligt bij BMW en zal daar ook altijd blijven, dat is een ding wat zeker is. Dus mijn bedoeling is om nu ook weer een BMW E30 aan te schaffen, aangezien dat toch echt mijn passie blijft. Maar die gaat dan uiteraard fungeren als 2e auto. Lekker basic, je kan overal aan sleutelen en je hoeft niet voor elk elektronisch dingetje naar de garage toe.  8)

Maar wil dus als daily een andere auto. Nou heb ik een Volvo 850 / V70 (tot bouwjaar 1999/2000) altijd erg mooi gevonden.
Dus ben op zoek naar een mooie goede Volvo 850/V70 (dus zowiezo wel een Estate). Ik vind de lijnen van de auto mooi en die 5-cilinder roffel spreekt me ook erg aan. Qua motorisering wil ik het liefst een 2.5 liter 10v of 20v, maar dus geen Turbo. Ik heb ook begrepen dat die motoren de meest betrouwbare zijn, tenminste wat ik hier gelezen heb.
Daar ben ik nu dus rustig naar uit aan het kijken. Alleen de meeste kilometerstanden zijn schrikbarend hoog (andere auto's zouden dan allang overleden zijn), maar als ik dat allemaal lees, wil dat ook weer wat zeggen. Super betrouwbare auto's dus !! Hoop dat ik hier nog een en ander kan vinden en veel kan leren.

Verder heb ik ook nog hobbies natuurlijk, ik doe graag auto's "detailen"  dus zeg maar polijsten , verzorgen, beschermen, krasverwijdering enz,  dus gewoon weer als nieuw laten uit zien. Heb er al verschillende gedaan, mocht er interesse in zijn dan kan ik wel wat projecten hier tonen.

En de Nurbürging-Nordschleife.......mijn andere grote passie, vroeger heel veel op gereden met mijn BMW's, tegenwoordig een stuk minder, aangezien ik die franse boot heb.  ;D Wel zit ik in een raceteam , waar we de 24uur van de Nurburgring altijd mee rijden --> www.rehsraceteam.de  Over een 1,5 week zit ik dus weer een 8 dagen op het mooiste plekje op aarde !!  ;D

Tot zover mijn uitgebreide voorstelling.

Groetjes,
Sharif

knip

hoi sharif  en welkom.

veel succes met je zoektocht naar een 850/v70,

hier in de buurt van venlo valt het aanbod behoorlijk tegen.

groet.

benjy

Welkom op het forum ik hoop dat je snel een goeie roffel kunt vinden.
Veel succes met het raceteam de komende race en hou de boel zoveel mogelijk heel.

Brammetje

Leuk verhaal!, Voor je zoektocht, hier in Gelderland, lijkt de spoeling wat dikker. Heb zelf goede ervaringen  met Harrie Arendsen. Zij hebben ook wel eens wat staan uit die jaren.Succes.
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Columba antraciet.

rogerV701998

Welkom hier, leuke introductie.

Succes met je zoektocht.

Basman

Goeie keus hoor. Ik ben ook overgestapt van een Laguna II naar een V70. Nog geen dag spijt van die keuze.

Sheriff

Hallo Basman,

Ik ben inderdaad op zoek naar een betrouwbare daily, vandaar dat ik druk zoekende ben.
De meeste V70's die mij aanstaan staan alleen allemaal zo ver weg, bijna allemaal in Friesland of Groningen.
En ik woon in Venlo.... :-\

FGG

Welkom op 't Forum, Sharif.

Mooie 3-serie, prachtig model was dat toch.

Ik denk dat er genoeg 855's en V70's te vinden zijn voor een nette prijs.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sheriff

Citaat van: FGG op 11-06-2014 10:08:50
Welkom op 't Forum, Sharif.

Mooie 3-serie, prachtig model was dat toch.

Ik denk dat er genoeg 855's en V70's te vinden zijn voor een nette prijs.

FGG

Inderdaad , die BMW was en is echt een prachtig model, vandaar dat ik naast de Volvo ook op zoek ben naar een mooie goede E30. (325i)
Alleen heeft die zoektocht niet zo veel haast, als de Volvo.

855

Welkom Sharif,

Mooie E30 met leuke Alpina's!

Ook ik draag BMW's een warm hart toe en dan met name de E28 (1981-1987) 5-serie. Heb zelf een 525eA uit 1985 voor erbij gereden. Gewoon genieten. Verkocht en nu spijt.
Maaaar.....nu rijd ik als daily een 850 Estate 2.5 20v automaat. Heerlijke auto en de roffel van de vijfpitter is zeker net zo genieten als de zes in lijn van BMW.
Veel succes met de zoektocht naar een leuke 850/V70!