Condensor airco kapot

Gestart door SaVo, 13-06-2014 11:28:05

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: glenfiddich1983 op 17-06-2014 17:17:01
Citaat van: BBS op 17-06-2014 17:11:08
Citaat van: glenfiddich1983 op 17-06-2014 14:50:30
Citaat van: NinaPaul op 17-06-2014 14:15:03
Komt mede doordat dealers ook GEEN airco onderhoud plegen bij een beurt (zo ook bv bij een standkachel).
"Ik breng hem naar de dealer, dus het moet wel goed zijn" absoluut niet dus.

En airco onderhoud kost geld, zeker bij een ouder systeem. Ik adviseer mensen rekening te houden (budgetteren) met 200 euro per jaar.

Klopt. Mijn S70 was ook dealeronderhouden, maar het leidingwerk naar de standkachel was compleet verrot. Is volgens mij nooit wat aan gedaan. Ik mocht blij zijn dat de KVS er nog niet uit liep want toen ze er aan trokken om het rubberleidinkje te verwijderen trokken ze de metalen leiding meteen zo kapot, zo verroest was hij.

En nou werkt hij wéér niet trouwens, want hij zit in de beveiliging, moet gereset worden. Mogelijk dat dat komt omdat het vlamdetectortje ofzo niet schoon is, dus tegen de wintertijd moet ik er nog weer eens naar laten kijken.
Standkachels moet je elke maand minimaal een half uurtje laten branden om storingen te voorkomen ;)

Nadat hij weer gefixt is zal ik dat doen :)

Maar ik kan nu net zo goed de zomer even uitzitten, toch? Aangezien hij het nu toch al niet doet...
Even héél erg off-topic om antwoord te geven:

Ik zou hem toch zo snel mogelijk laten maken. Scheelt duurdere reparaties over een tijdje.
En daarna elke maand de standkachel laten branden voor een half uurtje
Volvoloos....

glenfiddich1983

Citaat van: BBS op 17-06-2014 18:22:17
Citaat van: glenfiddich1983 op 17-06-2014 17:17:01
Citaat van: BBS op 17-06-2014 17:11:08
Citaat van: glenfiddich1983 op 17-06-2014 14:50:30
Citaat van: NinaPaul op 17-06-2014 14:15:03
Komt mede doordat dealers ook GEEN airco onderhoud plegen bij een beurt (zo ook bv bij een standkachel).
"Ik breng hem naar de dealer, dus het moet wel goed zijn" absoluut niet dus.

En airco onderhoud kost geld, zeker bij een ouder systeem. Ik adviseer mensen rekening te houden (budgetteren) met 200 euro per jaar.

Klopt. Mijn S70 was ook dealeronderhouden, maar het leidingwerk naar de standkachel was compleet verrot. Is volgens mij nooit wat aan gedaan. Ik mocht blij zijn dat de KVS er nog niet uit liep want toen ze er aan trokken om het rubberleidinkje te verwijderen trokken ze de metalen leiding meteen zo kapot, zo verroest was hij.

En nou werkt hij wéér niet trouwens, want hij zit in de beveiliging, moet gereset worden. Mogelijk dat dat komt omdat het vlamdetectortje ofzo niet schoon is, dus tegen de wintertijd moet ik er nog weer eens naar laten kijken.
Standkachels moet je elke maand minimaal een half uurtje laten branden om storingen te voorkomen ;)

Nadat hij weer gefixt is zal ik dat doen :)

Maar ik kan nu net zo goed de zomer even uitzitten, toch? Aangezien hij het nu toch al niet doet...
Even héél erg off-topic om antwoord te geven:

Ik zou hem toch zo snel mogelijk laten maken. Scheelt duurdere reparaties over een tijdje.
En daarna elke maand de standkachel laten branden voor een half uurtje

Misschien toch maar even voor de vakantie dan...

Excuses voor het kapen van dit topic ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

myhobby

Ik heb dit net achter de rug. Zelf de FORD droger vervangen (24,- euro, geen origineel volvo). Opnieuw laten checken op lekken en laten vullen (80,-). Initieel 40 euro betaald om het probleem te vinden..... (was dus de droger)

Doe er je voordeel mee