Re: Sietse's V70 2.4. Alweer bijna een jaar verder...

Gestart door Sweij, 13-06-2014 12:58:27

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Sweij

Scherp!

Daar zal ik dan wel op rijden aangezien er de originele Antlia's onder zitten.

Sweij

En toen stond ook mijn achterste ruitenwisser random stil. Niet dat ik het geval erg vaak nodig heb, maar toch; het was geen porem. Het was wel een rare storing: op de continue stand bleef de wisser gaan tot ik de schakelaar weer omzette; zo kon de wisser ook ergens midden in de slag stil blijven staan. Op de interval stand maakte de wisser een slag van ongeveer een derde van de normale slag, en bleef dan staan. Bij de volgende interval volgde weer iets van een derde stuk, en zo voorts.

Nou had ik iets gelezen over een kabelbreuk in de kabelboom van de wagen naar de achterklep... maar eerst moest de rest uitgesloten worden. De motor en de contacten op het wormwiel.

Het geheel uit de wagen:

Het motortje los:

Het motortje open en daar had ik (zo dacht ik) mijn boosdoener: een dichtgeslibd sleufje tussen de sleepcontacten.

Daarna de zaak weer in elkaar; hier de markeringen om de zaak weer op te lijnen zodat de arm mooi recht staa..

Het geheel terug in de wagen, de wisser arm weer netjes horizontaal in de nul stand... en nog steeds een stotterende ruitenwisser! Bij het openen en sluiten van de klep bleek het toch een kabelbreuk in de genoemde kabelboom.

Van binnen is goed te zien welke bochten de kabels moeten maken.

De gebruikte kleurmarkeringen maken het vervangen van de kabels makkelijk. Dat wordt dus ff wat solderen, afwerken met krimpkous en opnieuw inzwachtelen met zwarte elektro tape.

To be continued...

Dikkie

Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Dodge WC52 1945

Sweij

Al. Foto's, tekst en uitleg volgen. Dit weekend is het te mooi om lang achter de laptop te gaan zitten. Daarnaast heb ik zo buurt BBQ, dus ik zeg, proost!!

Sweij

Zo, dan eindelijk deel twee van het oplossen van de achter ruitenwisser storing.

Klussen op straat, gelukkig was de vakantie stroomhaspel lang genoeg.

De boom geopend.

En natuurlijk afwerken met krimpkous.

En ja hoor, de ruitenwisser heeft me niet meer in de steek gelaten! :D

Sweij

De reden dat het vorige bericht pas weken na de reparatie kwam is omdat ...

ik vader ben geworden!! Op 17 september ons onze zoon Abel geboren!

En ja, ondanks ik en hij beiden van het mannelijke geslacht zijn, ben ik toch hardstikke gek op het manneke. ;

hathü

knoertS70

Van harte met de kleine man. Geniet er van. Voor je het weet komt hij om je autosleutels.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

widebody

Sweij

Citaat van: knoertS70 op 13-10-2014 14:49:09
Van harte met de kleine man. Geniet er van. Voor je het weet komt hij om je autosleutels.

Zou het? Ik hoor van alle kanten dat het snel gaat met kinderen die opgroeien, dat zo groot zijn voordat je het weet. Wie weet, krijgt hij sleutels van een trapauto over een aantal jaar.;)

Lunadust

Techneut, geen dichter.

The Demon

pwberg

Proficiat..  :eusa_clap: :eusa_clap:

Citaat van: Sweij op 13-10-2014 14:37:10
En ja, ondanks ik en hij beiden van het mannelijke geslacht zijn, ben ik toch hardstikke gek op het manneke. ;

Onvoorwaardelijke liefde....  ;)
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.