Wat is er aan de hand bij plakkende koppeling

Gestart door Volvo comfort, 10-01-2005 19:12:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo comfort

Mijn auto is vandaag naar de garage en toen hebben ze even gekeken naar waarom hij soms moeilijk schakelt... :D

Toen zeiden ze tegen mij dat het een plakkende koppeling kan zijn... :o

Mijn vraag:

Wat houdt dit in ....wat gebeurt er precies..moet er nu een nieuwe koppeling in??


Oja voor het gevalletje'' gebruik de zoekfunctie eens ''  Dat heb ik gedaan en daar kwam niks uit..


bartp

Vaak is het geval dat je koppelingsplaat en drukgroep in contact is gekomen met olie. Hierdoor blijft de koppelingsplaat kleven aan de drukgroep of vliegwiel. Oorzaak is hoogstwaarschijnlijk een lekkende of zwetende krukaskeering aan de vliegwielzijde.

Het hoeft maar een klein beetje olie te zijn. Is dit het geval, dan zou je kunnen proberen de koppelingsplaat, drukgroep en vliegwiel te reinigen met remmenreiniger (overal te koop)

Is het meer olie, bv. te zien door druppels a/d onderzijde, dan kan het zijn dat de olie in de plaat is getrokken en zal deze vervangen moeten worden.

Gr. Bartp


2.0keijzer

Hoeveel heeft je auto gelopen? Is de koppeling al eens vervangen?
Ik had dezelfde kwaal, maar de boel was na 270000 km gewoon op.
Gaat je koppeling ook zwaar en wil 'ie vibraties geven bij het wegrijden, koppeling aan z'n eind.
Ik heb de mijne om dezelfde reden laten vervangen door een niet dealer. Stuur maar een pb als je de koppeling gaat vervangen.

Volvo comfort

Ik heb gelukkig nog garantie op de wagen dus hij zal wel vervangen moeten worden.maar dat kost mij niks ;)

Ik heb pas 130.000km op de teller staan dus ik denk nog niet dat de koppeling versleten is...

Maar bedankt voor je hulp ;)

TTT242

Of je km stand is niet heel goed...bij mij staat de originele er nog op V70 250.000km maar begint nu ook aan zijn einde te komen.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire