schokken

Gestart door Dylan, 04-06-2014 18:56:24

Vorige topic - Volgende topic

Dylan

hallo,

ik zit al enige tijd met het probleem dat mijn auto schokt bij vollast zowel op lpi en benzine (bij 2750tot 5500 toeren)
ik heb al een stage 0 gedaan alles met originele Volvo onderdelen gedaan.
maar het probleem is er nog steeds ik weet niet meer waar ik moet beginnen

wat me wel is opgevallen is dat de downpipe de flens verlast is geweest
nu denk ik dat er door de vorige eigenaar een andere turbo is op geweest en dat hij bij de verkoop terug de normale heeft
opgezet maar niet opnieuw heeft laten mappen.

mss dat jullie nog iets weten wat de oorzaak kan zijn :)

grtz dylan
Volvo 850 t5

Ludo

Hoeveel kilometers hebben de bougies al dienst gedaan?.

Dylan

Citaat van: Ludo op 04-06-2014 18:59:59
Hoeveel kilometers hebben de bougies al dienst gedaan?.
hey ludo

de bougie's zitten er nu pas 1000km in heb ze nog al eens vervangen.
de rotor+verdeelkap is nieuw
de bougie kabels zijn nieuw
lambda sonde is nieuw
bougie's zijn nieuw
bobine is nieuw
brandstoffilter is nieuw
gasklep is zuiver gemaakt
vacuum leidingen zijn nieuw
nokkenas en krukas sensor zijn al gewisseld

dus eigenlijk is alles nieuw van de onsteking en vacuum leidingen
de intercooler darmen zijn ook niet geschuurd.

Volvo 850 t5

tackle

Ik heb van de week een ritje croatie gedaan, heenweg, schokken en inhouden. Terugweg flink getrapt en weg schokken.

UserID6342

Zet de originele (!) bougies maar op 0.6 mm dan zal het wel een heel eind opgelost zijn....

Dylan

Citaat van: Dirk342 op 04-06-2014 21:33:36
Zet de originele (!) bougies maar op 0.6 mm dan zal het wel een heel eind opgelost zijn....
is reeds al gedaan ludo had me dit al gezegt om eens te proberen maar maakte geen verschil :( toch bedankt
Volvo 850 t5

Dylan

Citaat van: tackle op 04-06-2014 21:30:55
Ik heb van de week een ritje croatie gedaan, heenweg, schokken en inhouden. Terugweg flink getrapt en weg schokken.

heb ik ook al geprobeerd het gekke is boven de 5500toeren doet die het zogoed als niet en rij graag door vraag maar aan ludo :)
Volvo 850 t5

tackle

ik snap m ook niet. Heb altijd bougies vervangen zodra ie begon te schokken, maar dit keer was ik verbaasd dat ie t ineens niet meer deed.

Dylan

Citaat van: tackle op 04-06-2014 21:55:48
ik snap m ook niet. Heb altijd bougies vervangen zodra ie begon te schokken, maar dit keer was ik verbaasd dat ie t ineens niet meer deed.

? ook nog niet opgelost?
Volvo 850 t5

tackle

jawel, hij loopt als een tiet! Ik moet wel zeggen dat ik in 9,5 uur vanuit Slovenie terug ben getoeterd, dus gemiddeld lekker doorgeknald. Maar dat stotteren is compleet weg. Ook is de overdruk van mijn carter weg. Ik vreesch dat ik in Duitsland een prop uit mijn uitlaat heb geblazen!  :evil: Waardoor ie nu weer als nieuw loopt!

sven861

Ik heb heel lang gezocht naar oorzaak schokken op LPi en benzine. De mijne gaf af en toe schokken maar lang niet altijd. Koud/warm leek soms invloed te hebben en soms weer niet. Had vaak last van vermogensverlies en t gevoel dat de auto lui was met rijden.

Heel lang verhaal kort: de MAP sensor was kapot.

Is een Bosch sensor. Na het vervangen verdwenen alle klachten als sneeuw voor de zon.

Gr, Sven
PA1SVM........Volvo 4 Life

volvobug

Is om precies te zijn niet dé MAP sensor (die heeft alleen de 10V) maar wel vergelijkbaar, in dit geval een sensor die de omgevingsluchtdruk meet. De MAP sensor meet de (onder-)druk in het inlaatspruitstuk.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.