V70 TDI houdt soms in en start soms lang

Gestart door Piere, 19-06-2014 17:15:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piere

Heren dieselkenners, ik zit met een klein probleempje.

Het gaat hier om een V70 TDI van 2000 met een kilometer of 360 000. Doorgaans rijdt het ding vrij goed en is er niets op aan te merken. Soms duurt het echter lang eer hij aanslaat. Je weet wel, zo het geluid dat je krijgt als er een injector heeft staan lekken.
Daarnaast houdt hij soms ook in tijdens het optrekken rond 1400 toeren. Er komt dan ook een hele bende donkere rook uit de uitlaat, dus het is wel een klein spectakel. Als je dan je gas loslaat en terug gasgeeft, is het probleem weg.

Olie- en koelvloeistofpeil blijven stabiel en de speling op de turbo is aanvaardbaar.
Komt het bij die blokken frequent voor dat er injectoren gaan lekken en/of hoe doe ik een lektest? Ik heb al een deel van het diesel-board doorspit, maar ik ben tot nu toe niet veel wijzer geworden.


Thanks guys!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

UserID25761


Sbv

begin eens met alles goed af te stellen zowel statisch als dynamisch

cleo850

Check ook ff of je dieselretourleidingen poreus en/of lek zijn, was bij mij oorzaak van slecht starten.
Verdampen en teruglopen van diesel tijdens stilstand en bij starten staat ie dan ff lucht te happen.
(3 eur per meter bij de universele automaterialenzaak.)

cleo850

Heb bij vorige auto 850TDI'96 een hele periode last van gehad kort inhouden (snelweg meestal).
Na paar weken verschijnselen trad het steeds vaker op en ging ook motormanagement lampje branden, foutcode: 3e (hoofd)injector.
Alles onderzocht, injector was prima. Na verdere ellende weer terug naar garage en hebben ze het uiteindelijk het probleem gevonden: bleek een breukje te zitten in het stroomdraadje dat aan de 3e (hoofd)injector zit. ECU kreeg geen data binnen van de hoofdinjector.
Dus check ook ff of dat (veels te fragiele draadje?...) ergens klem zit of een breukje heeft... (uitsluiten = kleine moeite).

Piere

Whoot whoot, dat zijn reacties waar ik iets mee kan doen! :D
Thanks guys, ik ga ze allemaal checken.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/