Is mijn turbo op zijn einde ??

Gestart door rooie roffel, 16-06-2014 16:00:08

Vorige topic - Volgende topic

rooie roffel

Hallo ik heb al van af het begin het probleem dat als ik rijd en overschakel dat hij heel iets inhoud en als ik hem goed doortrek dan schreeuwd de turbo enorm tis echt van woeeeeeeeeee geluid komt echt boven de uitlaat en dumpvalve uit ook als ik dit gedaan heb stinkt hij behoorlijk ook is de auto rica gechipt en de turbo druk meter komt net niet op het einde ook heb ik het idee dat hij niet het vermogen heeft dan wat hij Zion moeten hebben ik heb hem al een grote beurt gegeven maar niks heeft geholpen kan het zijn dat de turbo op zijn einde raakt?? Of al op zijn eind is wie kent dit probleem en kan mij info geven alvast bedankt Mvg Michael

UserID6342

Dirk pakt zijn oude glazen bol weer eens van de kast en wrijft......

Bol zegt niets want ziet de auto niet....

rooie roffel

Dus. eigenlijk zal ik dus ff bij iemand of bij jou Dirk langs moeten komen om goed te kunnen beoordelen wat het dus is.Mvg Michael

UserID6342

Lijkt me een strak plan ja, zeker om diagnose te stellen want dat kun je zo op deze manier absoluut niet...

Broabander

Zou inderdaad eens bij Dirk langs gaan. Zou ook goed een gare intercoolerslang kunnen zijn bijvoorbeeld, hoeft niet direct de turbo te zijn.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

rooie roffel

Ik zou nog ff de intercooler slang controleren en doe Dirk ff pb bedankt voor de hulp

Jeroentjuh

Heb je een externe dumpvalve? Dan is het inhouden bij overschakelen normaal....

rooie roffel

Ik heb idd een externe dumpvalve maar als dat hoort is dat niet goed toch ?? Of heeft iedereen dat ??

Jeroentjuh

Op het moment van overschakelen blaast die lucht af die wel gemeten is door de luchtmassameter, op dat moment zal de motor te rijk lopen en inhouden. Dat is het nadeel van zo'n ding...

rooie roffel

Dus misschien beter de dumpvalve eraf halen ??