Memory lane....

Gestart door Boeijke, 17-06-2014 23:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Silverarrow

Citaat van: cornelis-b op 03-08-2014 00:59:28
Over foto's gesproken ;D

De poes

;D ;D

En na 20+ jaar is deze discussie nog steeds actueel :eusa_think: :eusa_wall:.

vincen tdi

Wie keek hier vroeger nog meer naar ? ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Snellebaksteen

Ja!
Nog een aardig verhaaltje daarbij ook:
Toen ik voor het eerst samen met mijn vriendinnetje (nu mijn vrouw) op budget vakantie ging liepen we samen door een franse supermarkt en daar zag ik een blik ravioli staan, dus ik zeg (met de kinderserie in gedachte): He, kijk nou, ravioli in blik!
Zij pakt het blik en zet het in het karretje.
2 weken later staan we ergens op een camping in Hongarije en we hebben echt helemaal niks meer te eten behalve dat blik. Zij haalt het tevoorschijn en zegt; eet smakelijk, ik hoef het niet, ik heb ooit een serie op TV gezien en sindsdien hoef ik het niet meer.
We zijn toen maar een frietje gaan halen aangezien ik ravioli uit blik echt niet te kanen vindt.
Het blik staat nu 22 jaar later nog bij ons in de kelder.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

viking_in_shorts

100% herkenbaar. Ook al staat er geen blik ravioli in de kelder.

Raar genoeg moet ik zeggen dat ik "verse" Ravioli best wel kan eten trouwens ....

StefanCJ

Citaat van: Snellebaksteen op 04-08-2014 15:49:07
Ja!
Nog een aardig verhaaltje daarbij ook:
Toen ik voor het eerst samen met mijn vriendinnetje (nu mijn vrouw) op budget vakantie ging liepen we samen door een franse supermarkt en daar zag ik een blik ravioli staan, dus ik zeg (met de kinderserie in gedachte): He, kijk nou, ravioli in blik!
Zij pakt het blik en zet het in het karretje.
2 weken later staan we ergens op een camping in Hongarije en we hebben echt helemaal niks meer te eten behalve dat blik. Zij haalt het tevoorschijn en zegt; eet smakelijk, ik hoef het niet, ik heb ooit een serie op TV gezien en sindsdien hoef ik het niet meer.
We zijn toen maar een frietje gaan halen aangezien ik ravioli uit blik echt niet te kanen vindt.
Het blik staat nu 22 jaar later nog bij ons in de kelder.
;D

Nooit meer wegdoen, zou zonde zijn.  :)

heutink

Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Ben

Natuurlijk, dapper Dodo met Gijs :D
En Liang Wang Tsjang Sjeng die nog eens in de Amsterdamse haven van een zeeschip viel.

Walter

die serie ken ik ook nog wel, en ook ik denk er steeds aan als ik zo'n blik zie... Heb het gelukkig nooit gegeten :)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

vincen tdi

Dat is toch geweldig.
Een hele generatie die ravioli trauma's heeft door een serie van 25 afleveringen  :eusa_clap: dan heb je wel een succes serie gemaakt vind ik  ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

viking_in_shorts

Beetje vergelijkbaar met Buckler. Toch?

vincen tdi

Citaat van: viking_in_shorts op 05-08-2014 11:46:28
Beetje vergelijkbaar met Buckler. Toch?
was inderdaad van korte duur  :laugh:

Snellebaksteen

Buckler is gewoon nog te koop. Alleen niet meer in Nederland gelukkig  :eusa_silenced:

http://buckler.fr/

viking_in_shorts

Citaat van: Snellebaksteen op 05-08-2014 11:55:59
Buckler is gewoon nog te koop. Alleen niet meer in Nederland gelukkig  :eusa_silenced:

http://buckler.fr/

Ravioli in blik ook  :eusa_sick:

Snellebaksteen

Hoef ik niet. Heb ik nog.
;D

Snellebaksteen

Over Buckler het volgende citaatje gevonden op Biernet:

Buckler is een alcoholarm bier dat op 31 december 1989 door cabaretier Youp van 't Hek tijdens zijn oudejaarsconference werd afgezeken. Het Vara programma 60 jaar cabaret sprak met Youp en o.a. de oud directeur van Heineken over de Buckler lul.

In de oudejaarsconference van 31 december 1989 deed Youp van 't Hek onder meer de volgende uitspraken:

Buckler, dat kent u toch wel? Dat is dat gereformeerde bier. Buckler-drinkers, daar heb ik een hekel aan. Van die lullen van een jaar of 40 die naast je in het café staan met hun autosleutels. Rot eens op, jongen, ik sta hier een beetje bezopen te worden. Ga weg gek! Ga in de kerk zuipen, idioot. Zuip dan niet, idioot!

Heb je alweer het probleem: wat is een gewone man? Nou in dit geval bedoel ik zo'n Hollandse eikel, zo'n lul, zo'n Buckler-drinker, zo'n type die je d'r van verdenkt dat hij zijn eigen caravan trekt, zo'n grensrechter.

Buckler werd in 1988 in Nederland geïntroduceerd en door eigenaar Heineken in 1993 van de markt gehaald. Zo zou het Buckler debacle Heineken 400 miljoen euro gekost hebben!

400 miljoen! Ik denk dat er bij Heineken maar weinig Youp fans zijn...