olie op kleppendeksel

Gestart door mathijs, 16-03-2005 18:45:56

Vorige topic - Volgende topic

mathijs

Sinds enige dagen gooit mijn 850 olie uit de vuldop op het kleppendeksel.
Kan het zijn dat het rubber in de dop aan vervanging toe is of bouwt de motor te veel druk op zodat hij het via daar eruit gooit wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.
Het is een 850 gle.
Hopende op een reactie.
Groeten van Thijs

mehn

Citaat van: mathijs op 16-03-2005 18:45:56
Sinds enige dagen gooit mijn 850 olie uit de vuldop op het kleppendeksel.
Kan het zijn dat het rubber in de dop aan vervanging toe is of bouwt de motor te veel druk op zodat hij het via daar eruit gooit wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.

Ja, dat komt geregeld voor  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mathijs

He bedankt voor het lezen maar het is geen antwoord op mijn vraag.
Trouwens mooie estate die je hebt.

mehn

Citaat van: mathijs op 16-03-2005 19:19:25
He bedankt voor het lezen maar het is geen antwoord op mijn vraag.

Sorry, poging twee:

Het komt geregeld voor dat het rubber in de dop niet meer goed sluit, waardoor er olie lekt. Remedie is het rubber vervangen.

XC60 D4 AWD:

mathijs

Bedankt ga er morgen gelijk mee aan de slag. ;D

thuur

@mehn: is dat rubber los te krijgen of moet je gaan shoppen voor een nieuwe dop?

Gr 8)

thuur

Thnx!

Als ik nu nog weet welke peilstok bij mijn bakkie hoort kan ik weer een order plaatsen aldaar ;)

Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 17-03-2005 00:30:23
Als ik nu nog weet welke peilstok bij mijn bakkie hoort kan ik weer een order plaatsen aldaar ;)

Daar is in verband met 'olieverbruik' een modificatie op geweest. Ik had een rode peilstok (dat is volgens mij de juiste) en ik heb nu een oranje peilstok waar het maximum op dezelfde hoogte zit, maar het minimum beduidend lager. Bij de oranje stok zit 1,5 liter tussen min en max (dat staat er op), de rode 1 liter (als ik me niet vergis).

XC60 D4 AWD:

mark20v

Mijn oliedop lekt ook een beetje maar ik heb eerder het idee dat het aan het niet strak sluiten van de dop ligt. Rubber ziet er namelijk goed uit.

gr Mark
Volvo separates men from the boys  

Reitse

Die metalen lipjes kan je ook bijbuigen...

thuur

Heb net een nieuwe rubberen ring erin gezet want ik had ook een smerig boeltje op de motor. De oude heb ik eruit moeten breken zo hard was ie inmiddels. De nieuwe is zo zacht als het stopje van de gootsteen, dat maakt wel ff verschil!

Die metalen pinnen krijg ik niet gebogen. Materiaal is te hard. Buig ze niet te ver, want je wilt geen ijzerschraapsel op je nokkenas ;)

Oh, kosten: 2,24 EUR en 2 velletjes keukenrol..

Gr 8)

mathijs

Heb deze week rubber vervangen van de vuldop op het kleppendeksel maar hij bleef de olie eruit gooien.
Ben toen verder gaan zoeken en het bleek dat het filter en een gedeelte van de slang die van je carter naar je luchtfilter gaat verstopt zaten met een geelachtige smurie waardoor er te veel druk werd opgebouwd in het motorblok zodat hij het er via de vuldop er weer uit gooide.
Mocht je dit herkennen kijk er dan eens naar het is 10 minuten werk en het bespaard je een hoop euries.
Groeten Thijs en bedankt voor jullie reacties.

-- EDIT -- Houd AUB alle berichten welke betrekking hebben op hetzelfde onderwerp in hetzelfde topic -- EDIT --