Mogelijk leasehok op komst -> Clio Estate it's gonna be

Gestart door pwberg, 23-06-2014 22:02:53

Vorige topic - Volgende topic

verron

Citaat van: Kingfisher op 28-08-2014 20:58:38
Citaat van: verron op 28-08-2014 20:54:57
Citaat van: Lammert op 28-08-2014 20:51:04
Kijk, dat vindt ik nou echt een mooie bak! Qua ruimte mss even wennen tov 855, maar benieuwd hoe dat SkyActive bevalt, je hoort er veel goede verhalen over...
Nou, ik kan je zeggen dat het rijd als de brandweer.....................wat een strak sturend ding, niet te hard, niet te zacht gewoon een heerlijke rijders auto. Lekker soepele 2.2L diesel met 150 pk en 380Nm, zelfs hoger in de toeren trekt hij nog als een beer niet dat dat nodig is............maar voor de dolle 5 minuten is het wel leuk  :D
En doet ie het in de lease ook een beetje aardig mbt de prijs?
ik heb Mazda niet in ons leasebeleid opgenomen en verkocht worden ze ook niet best, maar volgens mij best een hele goede auto. Ben alleen benieuwd hoe zo'n ding zich verhoud tot de concurrentie mbt leaseprijs per maand.

Hangt een beetje af van wat leasevorm denk ik, voorcalculatie, nacalculatie, operational lease.......
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Kingfisher

Full operational obv open calculatie met winstdeling. Dacht uit je post te hebben begrepen dat je zelf zo'n ding had besteld namelijk, heb ik niet goed gelezen  ;)

FGG

Citaat van: verron op 28-08-2014 20:44:52
Ik heb mijn keuze bepaald.............................denk dat ik hier wel vriendjes mee kan worden ;D

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KQUSM4FX.jpg

:eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

verron

Citaat van: Kingfisher op 28-08-2014 21:12:37
Full operational obv open calculatie met winstdeling. Dacht uit je post te hebben begrepen dat je zelf zo'n ding had besteld namelijk, heb ik niet goed gelezen  ;)
Heb ik ook zelf besteld. Onze lease regels zijn op basis van full operational lease. Deze Mazda in SkyLease+ uitvoering komt op ongeveer 860 euro p/mnd. Ik mag max 730 euro ver-leasen en krijg dus een prive bijdrage van 130 euro.

Taranis

Halleluja, eindelijk een leaser die een auto met z'n autohart kiest ipv uitsluitend met z'n portemonnee. Heel veel plezier ermee, het is je gegund :eusa_clap:

Ik zou zo'n ding zelfs privé nog kopen, het rijdt geweldig. Wat mij betreft een ontzettend ondergewaardeerde auto.

verron

Citaat van: Taranis op 28-08-2014 21:37:04
Halleluja, eindelijk een leaser die een auto met z'n autohart kiest ipv uitsluitend met z'n portemonnee. Heel veel plezier ermee, het is je gegund :eusa_clap:

Ik zou zo'n ding zelfs privé nog kopen, het rijdt geweldig. Wat mij betreft een ontzettend ondergewaardeerde auto.

Dank je! Je hebt absoluut gelijk, een zwaar ondergewaardeerde auto. Ik was aangenaam verrast na een proefrit van een hele dag en daarna overtuigd.  (top geregeld trouwens door de Mazda dealer in Meppel!)
Vergeleken met de Peugeot 508 SW die ik nu rij, druipt hier de sportiviteit uit alle openingen.

katuut

Gave bak man!

Ik mocht leasen wat ik wil, (met alle nuchterheid) maar krijg een bonus over datgene wat ik bespaar

Chronisch last van detaildiarree

FGG

Helemaal mee eens. Ik zie hier onder m'n collega's ook maar één argument: hoeveel bijtelling heb ik en dan interesseert ze niets waar ze zich in moeten voortbewegen.
Ik heb gekeken naar mijn budget en de eisen die de werkgever stelde en daarmee ben ik op pad gegaan. En of ik nu 0, 7, 14, 20 of 25% bijtelling heb maakt me niet zoveel uit, zal het laatste doorslaggevende argument zijn.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

verron

Citaat van: FGG op 29-08-2014 08:40:20

Helemaal mee eens. Ik zie hier onder m'n collega's ook maar één argument: hoeveel bijtelling heb ik en dan interesseert ze niets waar ze zich in moeten voortbewegen.
Ik heb gekeken naar mijn budget en de eisen die de werkgever stelde en daarmee ben ik op pad gegaan. En of ik nu 0, 7, 14, 20 of 25% bijtelling heb maakt me niet zoveel uit, zal het laatste doorslaggevende argument zijn.

Ik heb de bijtelling wel laten meewegen in mijn beslissing.........................maar pas als aller, aller laatste.
Een Benz C220 Combi Avantgarde werd me te duur, net als een V60 D4 Momentum  :(

Kingfisher

Citaat van: verron op 28-08-2014 21:16:42
Citaat van: Kingfisher op 28-08-2014 21:12:37
Full operational obv open calculatie met winstdeling. Dacht uit je post te hebben begrepen dat je zelf zo'n ding had besteld namelijk, heb ik niet goed gelezen  ;)
Heb ik ook zelf besteld. Onze lease regels zijn op basis van full operational lease. Deze Mazda in SkyLease+ uitvoering komt op ongeveer 860 euro p/mnd. Ik mag max 730 euro ver-leasen en krijg dus een prive bijdrage van 130 euro.

Ben erg nieuwsgierig, dus vraag nog ff door ;D
Welke alternatieven had je nog in die prijsklasse en wat is de cataloguswaarde van jouw uitvoering? Wel 25% bijtelling of 20%?

verron

Gezonde nieuwsgierigheid lijkt me. Let wel, ik mag alleen een keuze maken in 20% bijtelling, stations en diesel. dus andere alternatieven weet ik niet zo. Voor mij was in ieder geval het belangrijkste: een lekkere rijders auto en een trekgewicht van min. 1400 kg.

Alternatieven in mijn klasse zijn o.a. bijna alle V40 modellen, alle V60 D2 modellen, V60 D4 kinetic en momentum, BMW 2 active tourer, Bmw 318 tourer, Alle Mercedes A (incl GLA) en B modellen,  Mercedes C220 avantgarde, Alle skoda Octavia modellen (behalve de Scout), alle 1.6 SuperB modellen, Alle vw Golf modellen, VW Passat (oud model) alleen nog de Highline en Bussines uitvoeringen, de nieuwe Passat (is nog niet uit) alle 2.0 TDI BM Comfort en Highline modellen, Peugeot 308 en enkele 508 SW modellen, Alle Audi A3 sportbreak modellen en de Basis A4, alle Renault megane modellen Opel Astra en Insignia...........en uiteraard de mazda6.

De uitvoering die ik uiteindelijk heb ik besteld is de Sportbreak Skylease+ uitvoering (op de GT-M na de duurste uitvoering, maar mist ten opzichte daarvan alleen een Bose geluid installatie en lederen bekleding) in de kleur Soul Red Metallic. Incl. metallic lak komt hij 35.885 euro.

Mijn leasebudget is 730 euro (incl metallic lak, airo en winterbanden als verplichte optie's), ik mag 30% over leasen wat ik dan als prive bijdrage aan mijn werkgever betaal (dit is weer aftrekbaar van de bijtelling). Over het algemeen kun je voor die 730 euro al een leuke auto uitzoeken zonder een prive bijdrage te betalen. bv: alle octavia's, ford focus, opel astra, alle golfjes (incl de bomvolle bussines edition) en de peugeot 308 SW.

Kingfisher

Helemaal helder, duidelijk verhaal. Dus inderdaad zoals je vaak ziet "full loaded" golf, astra etc. of in een klasse hoger de "usual suspects". Dan is dit inderdaad een opvallende keuze. Voor mij, beroepshalve, interessant om te zien / lezen wat er dus meer mogelijk is in een bepaald segment en, belangrijker, wat de beweegreden is van "de leaserijder".

Dank voor je info en veel plezier er mee!

verron

Citaat van: Kingfisher op 29-08-2014 22:35:17
Helemaal helder, duidelijk verhaal. Dus inderdaad zoals je vaak ziet "full loaded" golf, astra etc. of in een klasse hoger de "usual suspects". Dan is dit inderdaad een opvallende keuze. Voor mij, beroepshalve, interessant om te zien / lezen wat er dus meer mogelijk is in een bepaald segment en, belangrijker, wat de beweegreden is van "de leaserijder".

Nu mijn nieuwsgierheid, vanwaar jouw interesse in deze? Beroepshalve zeg je?

Kingfisher

Citaat van: verron op 29-08-2014 22:45:13
Citaat van: Kingfisher op 29-08-2014 22:35:17

Nu mijn nieuwsgierheid, vanwaar jouw interesse in deze? Beroepshalve zeg je?

Haha, terechte vraag.... klopt, ik ben altijd benieuwd wat er leeft in de markt bij zowel de leveranciers als de eindgebruikers (lees: leaserijders).
Als fleetmanager europe ben ik namens mijn werkgever verantwoordelijk voor ons europeesch wagenpark. Van vlootbeheer tot leasebeleid (policy) en strategie. In deze rol ben ik ook verantwoordelijk voor leverancierskeuze- en beheer. Dit is naast de leasemaatschappij ook de keuze voor bepaalde fabrikanten en hun merken / typen. Dit werk doe ik nu 7 jaar, eerst alleen Nederland en nu dus Europa. Daarvoor heb ik tien jaar bij een middelgrote leasemaatschappij gewerkt.

Soms betrap ik mijzelf er wel eens op dat de "visie" heel erg gericht is op onze eigen bedrijven en mijn eigen ervaringen (hoezo kortzichtig....). De gebruikelijke merken en typen kenmerken zich als "veilige" keuze door lage bijtelling icm vaste restwaarde en dus lage leaseprijs, en dat zie je terug in het wagenpark. Niet bijster spannend dus, al die grijze en zwarte golfjes en Octavia's.......

Dat maakt het dat ik het soms interessant vind hoe een eindgebruiker tot bepaalde keuzes komt, en vooral in jouw geval wanneer men een "out of the box" keuze maakt. Mazda is bijvoorbeeld zo'n merk waar ik nooit uit mezelf aan zou hebben gedacht, vandaar ;)

Taranis

Citaat van: Kingfisher op 30-08-2014 22:25:00
Mazda is bijvoorbeeld zo'n merk waar ik nooit uit mezelf aan zou hebben gedacht, vandaar ;)

Terwijl 't meestal probleemloze auto's met een prima restwaarde zijn. Ik ben niet zo'n fan van Aziatische auto's omdat het meestal kraak noch smaak is maar een Mazda6 mag hier ook zo op de oprit :)