bumperstrips

Gestart door maxmx5, 18-02-2003 21:27:10

Vorige topic - Volgende topic

rogier

Die meuk van Valma heet "Plasticolor" en het werkt perfect!!

DannyB

CiteerDie meuk van Valma heet "Plasticolor" en het werkt perfect!!

Werkt inderdaad erg goed, alleen ook weer tijdelijk!

Groeten Danny

maxmx5

CiteerVoor outsiders en niet-ingewijden de vertaling:

Wat is "meuk":
Je hebt rommel, rommel is verkoopbaar en noemen we "handel".
Je hebt ook rommel, maar dan niet verkoopbaar.
Die rommel noemen we meuk.

Wij gebruiken het woordje meuk als we SPUL in het algemeen bedoelen, maar nu weer even serieus in de nieuwe autoweek staat een artikel over een VW Passat, deze eigenaar beweert een soort 'meuk' te hebben waar het kunststof mooi zwart van wordt cq. blijft, maat het is volgens hem een geheim recept. Toch ga ik hem bellen om het los te peuteren dus...

... wie weet.

Paul Arnold 0101009

Beste mensen,

De bumperstrips van het type 92 is gemakkelijk te verwijderen.
De voorste strip met een schroefedraaier iets van de bumper drukken, totdat je vingers grip hebben achter de strip en trekken maar. Deze strip bestaat uit 1 stuk. De achterzijde bestaat uit 3 stukken. Het middelste gedeelte het eerst weer terugplaatsen.
De strips ontvetten met wasbenzine en dan 2 misschien 3 keer spuiten met Motip bumperspray kleurnummer: 04075. Deze spuitbus is verkrijgbaar bij de verfspeciaalzaken voor ongeveer 7 a 10 euro.
Ze zijn dan weer als nieuw en ze blijven mooi!!! Gegarandeerd.
Totaal 1 uurtje werk.
DOEN!!!

Peter V.

Heb dit bij mij ook gedaan eb het blijft er perfect opzitten en de strips zijn weer als nieuw.Heb een spuitbus van Valma gehaald bij Halfords.Je hebt er 2 verschillende nl echt zwart en grijs en de grijze is de kleur die je moet pakken voor de strips, heb er zelfs ook alle deurgrepen en de spiegels mee gespoten en dat is mooi als je hem net hebt gepoets alles lijkt weer als nieuw.Een zekere aanrader om het te doen.
peter

s©ub@

kunt er natuurlijk ook compleet nieuwe strips opzetten;
- lange strip achterbumper € 75,-
- korte strips achter € 26,-

gewoon te verkrijgen bij de volvo-dealer
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

CiteerHeb dit bij mij ook gedaan eb het blijft er perfect opzitten en de strips zijn weer als nieuw.Heb een spuitbus van Valma gehaald bij Halfords.Je hebt er 2 verschillende nl echt zwart en grijs en de grijze is de kleur die je moet pakken voor de strips, heb er zelfs ook alle deurgrepen en de spiegels mee gespoten en dat is mooi als je hem net hebt gepoets alles lijkt weer als nieuw.Een zekere aanrader om het te doen.
peter
Grijs??? dat is het bij mij nu ook, zwart moet het toch weer worden??

s©ub@

nee hoor... zijn van origine grijs  ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

M'n bumperstrips zijn bij mij weer bijna zwart. Niet met Valmaspul maar met TurtleWax black chrome. Een heel dun goedje dat je over je bumper smeert, in laat trekken, probeert uit te smeren en dan nog twee keer doet (moet ook in de doek trekken...) waarna je ook de niet zwarte delen van de bumper onder de zwarte meuk verft... Maar goed, met een ander doekje het ergste weggehaald. Nu kijken hoe lang het blijft zitten 8)
@Scub@: al waren m'n bumperstrips van origine grijs, dan nog vind ik de combi Rood/Zwart mooier dan Rood/Grijs.