olieterugloop kanaal in carter

Gestart door matRRR, 18-01-2005 13:16:33

Vorige topic - Volgende topic

matRRR

Hallo iedereen.
Ik zit tegenwoordig met een hardnekkig probleem.
Het begon allemaal met olielekkage bij de interkoeler dat bleef bestaan na het vervangen van een defecte 16T turbo op een 850R van '96.
Ik heb zojuist het carterventilatiesysteem vervangen door een nieuwe. Maar nog steeds bestaat het probleem van de olielekkage( Bij het verwijderen van de oude carterventilatie liep een plas olie relatief gemakkelijk uit de terugloopopenig  op de grond).

Bij nadere inspectie( opnieuw verwijderen van het hele verhaal). Blijkt de
Terugloop in het carter volledig verstopt te zitten met keiharde, zwarte aanslag.
Mijn zwager en ik zijn hier gister de hele avond mee bezig geweest.
De aanslag werd harder des te  dieper je in het geboorde kanaal in het blok komt. Dit kon tot 10 centimeter vrij worden gemaakt , waarna de smurrie zo hard werd dat het .
A: niet meer met een luchtdrukpistool eruit te blazen viel
B: niet op te lossen was met een reinigingsmiddel.

Heeft iemand een idee om deze aanslag verder te kunnen verwijderen?
tips om het verder op te "boren" met iets?
Moet het carter verwijderd worden, en zo ja, hoe is de berikbaarheid van het kanaaltje vanuit het carter?

Op de tekeningen van VADIS kom ik ook niet veel verder.... :-[
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

Als je 't carter er onder weg haallt dan moet je als 't goed is zo tegen het ventilatie retour kanaal aankijken.

Ik denk gezien de sludge dat het zowiezo geen slecht idee is om de pan er onder vandaan te halen en even te checken of er niet meer troep in zit.

daytonawim

Olie lekkage in de intercooler is afkomstig van waarschijnlijke een lekke seal van je turbo, de olie zal achterblijven in de slangen en onder in de intercooler, en mogelijk langer terug te vinden als je de intercooler niet reinigd en ontvet.

Zoals johan reeds opmerkte, carter verwijderen en alles goed schoonmaken, want harde stukken in je olie kunnen voor meer narigheid gaan zorgen, verstopte oliekanalen van krukas, turbo, nokkenas e.d.

Johann

Citaat van: daytonawim op 18-01-2005 16:57:17
Olie lekkage in de intercooler is afkomstig van waarschijnlijke een lekke seal van je turbo, de olie zal achterblijven in de slangen en onder in de intercooler, en mogelijk langer terug te vinden als je de intercooler niet reinigd en ontvet.

Dit was allemaal al gedaan, incl. nieuwe turbo.

MatRRR,

Volgens mij is dit de ingang in 't blok,

matRRR

Hahaha,
Who needs VADIS when johann is on the net!!

Hartstikke bedankt, johann!
zal er zsm maar weer eens onder kruipen.
Houd je op de hoogte over het verdere beloop!!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

Citaat van: matRRR op 18-01-2005 21:49:56
Hahaha,
Who needs VADIS when johann is on the net!!

Hartstikke bedankt, johann!
zal er zsm maar weer eens onder kruipen.
Houd je op de hoogte over het verdere beloop!!

Geen dank.  ;)

Dit zie je als je 't blok verder uit elkaar sloopt,

Dit is trouwens wel een B5234T4 blok van een S70R (... ;D)

konniekip

mooie afbeeldingen, was altijd al eens benieuwd hoe die carterdruk verloopt.

matRRR

hmm, rijdt de vorige eigenaar nun niet in een C70????? ;D ;D

Rijns_t5r

8)slopert ;D

geintje ;)
mooie fotoos hoor,ik hoop ze nooit te hoeven maken,of gebruiken ;D
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS