OEM PDC Parkeersensoren

Gestart door SanMercury, 27-06-2014 16:12:04

Vorige topic - Volgende topic

SanMercury

Morgen ga ik bij een Volvo V70 uit 1998 een originele set parkeersensoren demonteren voor in mijn eigen V70  :eusa_dance:

Voordat ik daarheen ga, hoop ik of iemand mij kan vertellen wat er allemaal uit moet. Niet dat ik zo meteen iets vergeet.

Let me know!

leons850

aan elke parkeersensor zitten 2 draadjes deze gaan allemaal naar een kastje waarschijnlijk ergens achter de binnen bekleding, dit kastje ( ik weet niet of hij een inbouw speaker heeft) heeft een setje draadjes naar de speaker vervolgens ergens een min en de plus zit bij het achterruitrijlicht aangesloten.
Bij mijn weten is dit alles wat er in/op zit.
Ik heb zelf een aftermarket setje er in zitten en deze heeft dus een losse speaker.
Zolang je geen canbus auto hebt stelt het weinig voor bij een canbus auto moest er meer gebeuren geloof ik.
Canbus auto's zijn van MY99.
Gewoon even kijken welke draadjes er allemaal aan vast zitten, stelt weinig voor zo'n setje.
Misschien hebben andere mensen nog tips? ;)
Hoop dat je er wat aan hebt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

The Volvoboy

Vraag me af of je niet beter de complete bumper mee kan nemen en die evt. laten spuiten?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km