Herbie en de V70 stelt zich voor

Gestart door Herbie en de V70, 29-06-2014 22:47:38

Vorige topic - Volgende topic

Herbie en de V70

Hallo allemaal
Sinds kort lees ik als gast mee op dit forum, wat mij opvalt is dat er enorm veel kennis en enthousiaste mensen op dit forum te vinden zijn. Erg plezierig om te lezen! Hoog tijd om mezelf nu eens voor te stellen. Sinds kort rij ik in een zwart metallic Volvo v70 automaat uit 1997 met een kilometerstand van 280.000.
Ik heb nog geen foto's van de auto, maar ga mijn best doen om ze binnenkort te maken en dan ook hier te plaatsen. Ik heb de auto gekocht bij iemand die dit type auto importeert uit Duitsland. De Volvo was van de eerste eigenaar en altijd Volvodealer onderhouden. Alle benodigde papieren, boekjes en gegevens werden bij de auto meegeleverd! Kort na de aankoop heb ik een Prins lpg installatie laten inbouwen omdat ik zo'n 25.000 km. per jaar rij en nog lang van deze auto hoop te genieten.
Deze auto is niet mijn eerste Volvo. De afgelopen 30 jaar heb ik rondgereden in een 140, 240, 850, s80 en een v70d5. Mijn eerste auto was een Ford Taunus, die ik van mijn vader heb overgenomen.Daarna alleen maar Volvo's gereden. Ik ben dus duidelijk besmet met het Volvovirus. Het gaat mij bij Volvo puur om de beleving, van techniek heb ik geen enkel verstand en onderhoud laat ik graag aan anderen over!
Dat ik nu een V70 classic heb aangeschaft heeft een aantal redenen. Ik ben zowiezo een liefhebber van oudere modellen, moderne auto's spreken mij steeds minder aan.
Bovendien heb ik de 850 altijd gemist. In een opwelling heb ik deze destijds ingeruild voor een S80, tja een mens wil soms weer eens wat anders! Het prachtige verslavende motorgeluid, de betrouwbaarheid en uitstraling ben ik echter nooit vergeten. Dit heeft altijd indruk op mij gemaakt. Omdat deze 5 cilindermotoren met hydraulische klepstoters ook goed op LPG blijken te lopen heb ik besloten om deze V70 classic aan te schaffen, een iets doorontwikkelde 850 eigenlijk.
Tot nu toe rij ik zeer tevreden rond en ik vind het prachtig hoe mensen reageren als ik vertel dat de auto al 17 jaar oud is. Dat is de auto niet aan te zien. De vorige eigenaar is er zeer zuinig op geweest.Wel moet ik nog eens een keer de bumpers laten spuiten, op meerdere plekken laat de lak los. Bovendien wil ik preventief een automaatflush laten uitvoeren en moet ik iets doen aan de rammel in de achterklep. Ook is er een rammel in de linker remklauw aan de voorkant, dit wordt binnenkort opgelost door een monteur door het plaatsen van nieuwe remblokken en veren. Andere problemen heb ik nog niet ervaren. De Volvo rijdt geweldig!
Nogmaals, ik hoop binnenkort tijd te hebben om foto's te maken van de Volvo en deze hier te plaatsen. Altijd leuk om elkaars Volvo te bewonderen!

Met vriendelijke groet,
Herbie en de V70

volvobug

Welkom hier!

Er wordt binnenkort nog een automaatflushmeeting georganiseerd, misschien kun je daar nog naar toe. Ff zoeken dus.

-edit: deze dus: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,71022.30/topicseen.html
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Herbie en de V70

Beste Volvobug

Bedankt voor de tip! Ik heb mij zojuist opgegeven voor de powerflush. Op naar Ter Aar dus zondag a.s.!

Met vriendelijke groet,
Herbie en de V70

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

Welkom op 't forum, leuk intro overigens waaruit blijkt dat 't virus toch vrij diep geworteld zit  :D

Hier een link voor de rammelende achterklep, succes
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9600.msg147845.html#msg147845
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4